خبرگزاری کار ایران

یک استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایلنا:

بی‌اعتمادی برای توسعه کشور سم است/ تاخیر در انجام اصلاحات امید مردم را کمرنگ می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۷۰۵

یک استاد دانشگاه گفت: زمانی که بی‌اعتمادی بین مردم و سیاست گذار حاکم باشد در آن صورت مردم براساس بینش و پیش بینی خود اقدام به تنظیم برنامه‌های خود می‌کنند که این گاهاً خلاف جهت‌گیری‌های دولت است.

علینقی مشایخی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد مدیریت شرایط کشور با وجود تحریم‌های اقتصادی گفت: اولین گام در این راستا همراهی، اتحاد و همدلی مسئولین کشور است. باید روی یک استراتژی واحد اتحاد وجود داشته باشد و اگر قرار باشد تفرق فکری و عملی حاکم باشد خود این موضوع سبب تشدید تاثیر تحریم‌ها روی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولین باید جدا از گرایش‌های سیاسی که مرتبط با موضوعات داخلی است در راستای مصالح ملی تحلیل و حرکت‌های کلان کشور را در راستای پیشرفت و توسعه طراحی کنند. بنابراین با کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و ترسیم یک استراتژی واحد می‌توان زمینه‌ساز وفاق در سیاست خارجی، مسائل پولی و بانکی،... شد، وگرنه مشکلات تشدید می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش اعتماد مردم به مسئولین کشور گفـت: اعتماد با یک منطق روشن در سطوح بالا بوجود می‌آید و هرگونه افتراق، مبارزه با همدیگر باعث تسری آن به سطوح پایین  می‌شود. زمانی که بی‌اعتماد بین مردم و سیاست گذار حاکم باشد در آن صورت مردم براساس بینش و پیش بینی خود اقدام به تنظیم برنامه‌های خود می‌کنند که این گاهاً بر خلاف جهت‌گیری‌های دولت است.

وی افزود: در صورت بی‌اعتمادی، ارزی که باید وارد چرخه اقتصادی شود توسط مردم انباشت می‌شود یا سر از خارج کشور در می‌آورد. باید توجه داشت که این بی‌اعتمادی برای حرکت توسعه و پیشرفت کشور سم است و باید یک اتفاق نظر در کادر رهبری اجرایی و مدیریت ارشد کشور وجود داشته باشد تا در مورد منافع ملی به اجماع برسند.

استاد دانشگاه صنعتی شریف متذکر شد: درگیر کردن گرایش‌های سیاسی با موضوعات کلان کشور باعث می‌شود منطق فرصت حضور نداشته باشد  و افراد از طریق حذف رقیب به دنبال میدان عمل باشند که این موجب افزایش بی‌اعتمادی است.

مشایخی با تاکید بر انجام به موقع اصلاحات در بخش‌های مختلف گفت: تاخیر در اصلاحات کار را خراب می‌کند، البته انجام اصلاحات در گرو وحدت فرماندهی و مدیریتی کشور است و اگر به موقع صورت نگیرد موجب عملکرد ضعیف کشور و  کم رنگ شدن امید مردم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز