خبرگزاری کار ایران

جاسیندا آردرن:

تشدید قوانین حمل سلاح در نیوزیلند/ عامل حمله تروریستی یک نفر بوده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۶۲۳

نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد که دولتش قوانین حمل سلاح را پس از جنایت تروریستی روز جمعه که موجب قتل ۵۰ نفر در دو مسجد شهر کرایست چرچ شد، تشدید می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «دولت نشستی تشکیل داد و تصمیمات جدیدی را در زمینه تشدید عملیات حمل سلاح اتخاذ کرده است اما همچنان نیاز است که بر جزئیات آن کار شود». 

وی افزود: «ظرف ۱۰ روز آینده اصلاحات اعمال شده در قوانین حمل سلاح را اعلام خواهد کرد». 

حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست چرچ در اثنای نماز ۵۰ کشته و ۵۰ زخمی بر جای گذاشت اما مقام‌های نیوزیلند موفق به دستگیری «بارنتن تارانت» عامل تروریستی این حمله شدند. 

از سوی دیگر فرمانده پلیس نیوزیلند امروز- دوشنبه- اعلام کرد که مقام‌های این کشور مطمئن هستند که فقط یک نفر حمله تروریستی روز جمعه را انجام داده است. 

«مایک بوش» کمیساریای پلیس نیوزیلند نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «می‌خواهم تأکید کنم که این حمله فقط یک عامل تروریستی داشته و به تنهایی مرتکب این جنایت فجیع شده است». 

وی گفت: «این به مفهوم منتفی بودن احتمال حمایت دیگران از وی نیست و این موضوع همچنان بخش بسیار مهم عملیات تحقیق ماست». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز