خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی در مجلس مطرح کرد:

نمایندگان مجلس به زیان کارگران تصمیم نمی‌گیرند/ از شرایط زندگی کارگران خبر داریم

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۰۷۹

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر تاکید کرد و گفت: اینکه برخی از کارگران گمان کنند مجلس نظر مساعدی به حل مشکلات آنان ندارد، اشتباه است و امیدواریم با همکاری و هماهنگی تشکل‌های کارگری بتوانیم مشکلات آنان را برطرف کنیم.

هدایت الله خادمی؛ کارگران را محروم‌ترین قشر جامعه توصیف کرد و به خبرنگار ایلنا گفت: نمایندگان مجلس همواره تلاش کرده‌اند حامی کارگران باشند و در مصوباتشان نیز منافع اقشار آسیب‌پذیر را درنظر گرفته‌اند بنابراین اگر کارگران گمان می‌کنند نمایندگان مجلس به زیان آنان تصمیم می‌گیرند باید مورد به مورد اعلام کنند تا مشخص شود به چه دلیل از نمایندگان مردم در خانه ملت گلایه‌مند هستند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در برخی موارد قانون سلیقه‌ای اجرا می‌شود، گفت: همواره به دنبال این بودیم که قوانین حامی کارگران و محرومان باشد اما چه کار می‌شود کرد زمانی که دولت هنگام اجرای قانون به نوعی رفتار می‌کند که گاه تنها منافع خودش را تامین کند.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی کارخانه‌ها، بیکاری کارگران، اخراج‌های دسته جمعی و بحران‌های مالی کشور گفت: چه کسی می‌تواند اثبات کند که همه این مشکلات ناشی از مصوبات مجلس و رفتار نمایندگان مجلس بوده است؟

وی اخراج‌های گسترده ناشی از خصوصی‌سازی را یادآور شد و گفت: آیا هدف قانونگذار از خصوصی‌سازی، کاهش نقش دولت در اقتصاد بوده یا به دنبال بیکار کردن کارگران بوده است؟

خادمی با تاکید بر اینکه بیشتر مصوبات مجلس به کلان اقتصاد بازمی‌گردد و کمتر ارتباطی با کارگران دارد، گفت: در همین بحث دستمزد شاهد بودیم که مجلس بیشترین حمایت را از افزایش حقوق کارکنان دولت داشت اما افزایش دستمزد کارگران که چالش اصلی آنهاست، ربطی به مجلس ندارد. البته از آنجا که می‌دانیم افزایش حقوق کارکنان دولت مبنایی بر افزایش دستمزد کارگران است، می‌توانیم اعلام کنیم که مصوبه مجلس بر افزایش دستمزد کارگران اثر مستقیم داشت.

وی خواستار ارتباط بیشتر نمایندگان کارگران و تشکل‌های کارگری با مجلس شد و گفت: مشکلات کارگران تخصصی است و البته نیاز داریم که با آنان بیشتر در ارتباط باشیم تا بتوانیم با همفکری نمایندگان کارگری چاره‌اندیشی کنیم.

نماینده ایذه و باغملک هزینه‌های زندگی کارگران را در شرایط کنونی بسیار بالا و نامتناسب با دستمزدشان اعلام کرد و گفت: از شرایط زندگی کارگران خبر داریم و به همین دلیل بسیاری از مصوبات مجلس برای رفاه حال اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز