خبرگزاری کار ایران

کشف شهر کُردنشین 4000 ساله توسط باستانشناسان فرانسوی

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۸۸۰

کشف یک شهر گمشده در منطقه اقلیم کردستان که قدمت آن به 4000 سال پیش باز می گردد.

به گزارش ایلنا، خبر و جزئیات کشف شهر گمشده در اقلیم کردستان با قدمت 4000 ساله در آخرین شماره مجله تحقیقات عملی فرانسه به چاپ رسیده است.این گزارش همچنین در سایت ای اف ال ساینس نیز منتشر شده است.

بر اساس گزارش این مجله معتبر علمی، باستانشناسان فرانسوی از سال 2012 در منطقه باستانی کوناره در اقلیم کردستان مشغول تحقیق بودهاند تا این که در ماه های اخیر برای آنها مسجل شد محوطه باستانی مذکور 4000 سال پیش یک شهر پر رونق بوده است.

باستانشناسان فرانسوی گفته اند به هیچ وجه انتظار نداشتند در اثر تحقیقات خود در این محوطه باستانی به بقایای یک شهر گمشده با قدمت 4000 ساله روبه رو شوند که در هزاره سوم پیش از میلاد بنای اولیه آن نهاده شده باشد.

کریستین کپینسکی در مقاله خود که در مجله فوق الذکر منتشر شده تاکید کرده است که « به هیچ وجه انتظار نداشتیم شهری باستانی را در این منطقه کشف کنیم.»

باستانشناسان فرانسوی در تحقیقات خود 5 محوطه تاریخی در این منطقه کوهستانی در اقلیم کردستان کشف کرده اند و به گفته آنها این تحقیقات زوایای جدیدی از فرهنگ کشاورزی، آبیاری و ابزارهای زندگی در زمان های خیلی دور در اختیار محققان باستانشناسی قرار داده است.

بقایای یافت شده در شهر باستانی کوناره نشان می دهد که این شهر از سلامت و رفاه برخوردار بوده و با مناطق دورست مراوده تجاری داشته است.

منبع: کردپرس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز