خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آغاز موج جدید بارش‌ها تا ساعاتی دیگر/ بارش‌های سیل آسا در غرب کشور/ کاهش دما در تهران

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۶۶۲

کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز موج جدید بارندگی‌ها تا ساعاتی دیگر در نوار غربی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، اصغری کارشناس هواشناسی گفت: از امروز شاخه شرقی سامانه جدیدی به ایران نفوذ می‌کند و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد از سمت شمال غرب ابر‌های باران زا ظاهر شده اند و در بسیاری از مناطق بارش‌ها شروع شده است.

وی افزود: هرچه زمان جلوتر می‌رود این ابر‌ها وسعت بیشتری را در بر می‌گیرد؛ آذربایجان غربی و شرقی و کردستان اولین مقصد بارش‌های نسبتا سیل آسا خواهند بود.

اصغری گفت: از روز یکشنبه مردم در کردستان، همدان، زنجان، استان مرکزی، کرمانشاه، قزوین، چهار محال و بختیاری، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، سواحل دریای خزر، قم، اصفهان، البرز، خوزستان و تهران منتظر بارش باشند و به طور کلی سرتاسر نیمه غربی را این شرایط جوی در بر می‌گیرد.

کارشناس هواشناسی افزود: احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی در استان‌های مرتبط با کوه‌های زاگرس بسیار زیاد است.

وی گفت: در چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد، همدان، کردستان و آذربایجان غربی شدت بارش‌ها نسبتا قابل توجه خواهد بود، یکی از هسته‌های بارش در اردبیل و سواحل غربی دریای خزر واقع می‌شود.

اصغری افزود: این شرایط را با ۲۴ ساعت تاخیر در بخش‌های مرکزی‌تر مانند شرق اصفهان خواهیم داشت.

وی گفت: احتمال تگرگ و صاعقه هم وجود دارد. کسانی که در فضای باز رفت و آمد می‌کنند باید مراقب باشند و در تهران هم امشب هوا ابری و بارانی خواهد بود و در ادامه کاهش دما هم خواهیم داشت.

اصغری افزود: در نقاطی که بارندگی دارند دمای هوا کم می‌شود، این شرایط را با ۲۴ ساعت تاخیر در شرق خزر، سمنان، کرمان، یزد، خراسان شمالی و رضوی هم خواهیم داشت، اما شدت بارندگی‌ها در این مناطق زیاد نخواهد بود.

وی گفت: فقط بخشی از کشور که یکشنبه و دوشنبه بارندگی نخواهد داشت منتها الیه جنوب شرق است، یعنی بخش‌هایی از هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود.

اصغری افزود: امروز وزش باد در سیستان و بلوچستان به شرایط متعادل خود خواهد رسید، سه‌شنبه شاخه اصلی موج ایران را جاروب می‌کند و خارج می‌شود، اما با وجود رطوبتی که در منطقه است باید منتظر وقوع رگبار و رعد و برق در ساعات بعد از ظهر باشیم.

وی گفت: در روز طبیعت هم مطابق با سال‌های گذشته در ساعات بعدازظهر باید منتظر بارندگی باشیم. مردم باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند که برای‌شان مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز