خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

اسامی استان‌هایی که باید منتظر بارش باران باشند

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۵۷۰

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: محورهای یاسوج، شیراز، شاهرود، آزادشهر، آق قلا، گرگان، خرم آباد، پل دختر ،اهرم فرا شبنه مسدود هستند.

بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا درخصوص شرایط جوی کشور گفت: بارش پراکنده برف در استان همدان و بارش باران در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان و قزوین، زنجان و خراسان رضوی وجود دارد.

وی با اشاره به محور های مسدود گفت: محورهای یاسوج، شیراز، شاهرود، آزادشهر، آق قلا، گرگان، خرم آباد، پل دخترفردا شنبه مسدود هستند.

‌وی همچنین افزود: از شنبه یک سامانه بارشی وارد کشور می شود که شدت آن در روزهای یکشنبه و دوشنبه است.  در روز یکشنبه در جنوب و غرب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال بختیاری، خوزستان و در آخر شمال بوشهر، کهکلویه و بویراحمد و غرب فارس بارش باران پیش بینی می شود. همچنین بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه ها را خواهیم داشت.‌در زنجان و جنوب غرب همدان، جنوب آذربایجان شرقی بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها وجود دارد.

‌وی در ادامه گفت: روز دوشنبه رگبار باران و رعدوبرق و بارش تگرگ، وزش باد شدید و سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خوزستان، بوشهر، ایلام ،کرمانشاه، کردستان، چهارمحال بختیاری، کهکلویه و بویر احمد ، لرستان، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس را خواهیم داشت.

‌سعیدی افزود : در استان های مرکزی جنوب و شرق آذربایجان شرقی، زنجان، همدان در بعدازظهر در دامنه های البرز ، تهران ، قزوین وسمنان بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید که پیامد آن آب گرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیرها وجود دارد.

‌سعیدی درخصوص خسارت اخیر حوادث جوی، تصریح کرد: گروه های ارزیاب وارد مناطق مختلف شده و در حال برآورد میزان خسارات هستند و نکته ای که به آن تاکید داریم این است که طی روزهای شنبه ، یکشنبه و دوشنبه به مکان های ذکر شده، مسافرت نداشته باشند و از نزدیک شدن به مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند. و به اطلاعیه و اخطاریه های رسانه های ملی و خبرگزاری های رسمی کشور و سازمان های مرتبط توجه کنند. همچنین با عدم توجه به شایعات به نکات مطرح شده، توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز