خبرگزاری کار ایران

تشکیل کارگروه بیمه و استقرار واحدها بیمه‌ای در مناطق آسیب دیده از سیل

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۲۲۹

دبیر کارگروه بیمه، بازسازی و بازتوانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغیه رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تشکیل کارگروه بیمه و استقرار واحدهای بیمه‌ای در مناطق آسیب دیده در پی جاری شدن سیلاب در برخی استان‌های کشور به منظور برآورد و پرداخت خسارت به هموطنان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجید عبدالهی با اعلام این خبر افزود: با توجه به وقوع سیل در بخش‌هایی از کشور طی روزهای نخست امسال‌ که منجر به بروز خسارت به منازل و مغازه‌ها و وسایل نقلیه شد، جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها طی مکاتبه‌ای با  سلیمانی رییس بیمه مرکزی ایران خواستار استقرار واحدهای بیمه‌ای در مناطق آسیب دیده کشور شد.

وی افزود: در پی این مکاتبه و با پیگیریهای صورت گرفته توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، امروز ابلاغیه تشکیل کارگروه بیمه و استقرار واحدهای بیمه ای در مناطق آسیب دیده از سوی رییس بیمه مرکزی ایران به تمام شرکتهای بیمه صادر شد.

عبدالهی اضافه کرد: بر این اساس استقرار واحد‌های بیمه ای در مناطق آسیب دیده، شناسایی، برآورد و جبران خسارات وارده به زیان دیدگان و ذی نفعان بیمه شده در کلیه استانهای سیل زده آغاز و شماره تلفن ۲۳۴۲، سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده پاسخگویی به سوالات می باشد.

معاون عمرانی وزیر کشور: جلسات ستاد مدیریت بحران شهرداری ها همچنان با قوت تشکیل و تمهیدات لازم را برای مقابله با حوادث و حفظ ایمنی شهرها به عمل آورند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به تداوم بارش ها در اکثر نقاط کشور گفت: لازم است جلسات ستاد مدیریت بحران شهرداری ها با حضور تمامی اعضاء همچنان با قوت تشکیل شده و تمهیدات لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی و حفظ ایمنی در شهر به عمل آورند.

مهدی جمالی نژاد که در نشست مدیریت بحران شهرستان های بوئین میاندشت، فریدن و فریدون شهر سخن می گفت، افزود: لازم است تیمهای ویژه آتش نشانی مجهز به خودرو و تجهیزات امدادی و آتش نشانی همچنان در میادین و مراکز پرتردد ازجمله دسترسی های اصلی شهر که ورود و خروج از آنها صورت می گیرد به منظور پوشش ارائه خدمات آتش نشانی و امدادی به شهروندان و مسافرین نوروزی، مستقر باشند.

وی با اشاره به همزمانی بارش های سنگین و وقوع سیل در بخش هایی از کشور با تعطیلات نورزوی، اظهار کرد: لازم است شهرداریها نظارت لازم بر تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در محل های تجمعی شهر ازجمله مراکز مذهبی، تاریخی، تفریحی، بوستانها، مراکز تجاری، محل اسکان مسافران نوروزی و موزه ها را به عمل آورند و کارشناسان آتش نشانی راهنمایی و مشاوره لازم برای ایمن سازی این اماکن را ارایه نمایند.

جمالی نژاد در ادامه تصریح کرد: با توجه به تداوم بارش های اخیر در سطح کشور، ضروری است شهرداریها و سازمانهای زیر مجموعه با استفاده حداکثری از توان خود در راستای ارائه خدمات مناسب به شهروندان و مسافران نوروزی و پیشگیری و کنترل شرایط اضطراری ناشی از وقوع حوادث و سوانح احتمالی، همچنان در حالت آماده باش کامل باشند و موضوعات مربوط به ایمنی و وقوع حوادث را در هماهنگی و همکاری با دستگاه های مرتبط با دقت احصاء و پیگیری نمایند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه وظیفه شهرداران به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری در وضعیت کنونی که همچنان شاهد استمرار بارش ها هستیم، خطیر و بااهمیت می باشد، گفت: لازم است شهرداران با جدیت در جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان حضور فعال داشته و برای اجرای مصوبات این شوراها، برنامه ریزی و همکاری لازم را مطابق شرح وظایف شهرداری به عمل آورند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به بارش های اخیر در غرب استان اصفهان که موجب وارد شدن خساراتی شد، گفت: رئیس جمهور محترم و تمامی اعضای هیات وزیران با تمام امکانات و توان بصورت شبانه روزی در حال برنامه ریزی برای برطرف نمودن بحران ها و اتخاذ تصمیماتی برای جبران خسارات هموطنانی که در حوادث اخیر آسیب دیده‌اند، می باشند.

جمالی نژاد اضافه کرد: تشکیل کمیته ملی بررسی و ریشه‌یابی سیلاب که خبر آن امروز توسط رییس جمهوری محترم در نخستین جلسه هیات دولت در سال 98 اعلام گردید، فرصت مناسبی است تا ضمن آسیب شناسی وقایع اخیر و ارزیابی دقیق عوامل شکل گیری سیل، از بروز مسائلی که باعث وارد شدن خسارت به شهرها روستاها می شود، جلوگیری نماییم و مشخص شود که مدیریت شهری و روستایی در این عرصه باید چه اقداماتی انجام دهند.

در نشست مدیریت بحران شهرستانهای بوئین میاندشت، فریدن و فریدون، فرمانداران و شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای فریدون شهر، برف انبار، فریدن، دامنه، داران، بویین میاندشت و افوس و سایر اعضای شورای مدیریت بحران با اشاره به بارش باران و برف روزهای اخیر در مناطق کوهستانی غرب اصفهان که ساکنان و مسافران را غافلگیر کرد و موجب آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب در برخی شهرها شد، گزارشی از عملکرد دستگاه های امدادی و خدمات رسان و همچنین خسارات وارده به جاده ها و پل ها و زیرساختهای شهرها و روستاهای این منطقه بیان نمودند.

شایان ذکر است جمالی نژاد طی روزهای اخیر از مناطق سیل زده و حادثه دیده استان های گلستان، خراسان شمالی، لرستان، اصفهان، مرکزی و سیستان و بلوچستان بازدید نموده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز