خبرگزاری کار ایران

بعیدی‌نژاد:

آفکام توجیه شبکه ایران اینترنشنال را نپذیرفت

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۷۹۹

سفیر ایران در لندن از پذیرفته نشدن توجیه شبکه ایران اینترنشنال از سوی آفکام خبر داد و تاکید کرد: امروز تروریسم بزرگترین خطر امنیتی برای به خطر انداختن جان انسان‌های بی‌گناه می‌باشد و رسانه‌‌‌ها باید بدون نگاه سیاسی، اقدامات تروریستی را محکوم کنند.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌‌نژاد در رشته‌تویتی در توییتر خود نوشت: آفکام به دنبال شکایت سفارت ایران علیه شبکه ایران اینترنشنال، گزارش خود را در ۱۳ صفحه منتشر کرد. در مجموع، آفکام توجیهات این شبکه در مصاحبه با نماینده گروه مسلح را نپذیرفته است. اما در توضیحات بعدی تشریح کرده که آن شبکه با تعدیل مواضع خود سعی کرده که فضای اتهام علیه خود را تغییر دهد.

وی ادامه داد: گزارش ۱۳ صفحه‌‌ای آفکام شرح تمامی جزئیات اقدامات این شبکه برای تعدیل مواضع خود در روز گزارش حادثه می‌باشد. در نهایت آفکام جمع‌‌‌بندی کرده که با اقدامات اصلاحی بعدی، آن شبکه اقدام غیرقابل قبول اولیه خود را رفع نموده و خود را از نقض قوانین رهانیده است و لذا مستحق برخورد قانونی نیست.

سفیر ایران در لندن افزود: البته یک مشکل بررسی آفکام آن است که به جای مبنا قرار دادن برنامه «پخش زنده» که مجری در تماس تلفنی مستقیم، به نماینده گروه تروریستی الاهوازی خوش آمد می‌گوید، پخش تکراری برنامه را ملاک قرار داده که برنامه «ضبط شده» تلقی می‌شده و اعمال قوانین رسانه‌‌ای نسبت به این دو نوع برنامه متفاوت است.

بعیدی‌نژاد اضافه کرد: گزارش آفکام به روشنی تشریح می‌‌‌کند که با توجه به شکایت فوری سفارت ایران، شبکه ایران اینترنشنال بلافاصله با عمل به توصیه‌‌های اضطراری وکلای خود و از طریق تغییر لحن و زیرنویس‌ها و به ویژه مصاحبه‌‌هایی که در طول آن روز انجام می‌‌‌دهند، فضای شبکه و برنامه‌‌ها را تغییر می‌‌دهند.

وی ادامه داد: با تغییر فضای شبکه و تعدیل موضع اولیه بر اساس نظر وکلا، آن شبکه سعی می‌‌کند از اتخاذ اقدامات عملی آفکام علیه خود مصون بماند و زمینه‌‌های لازم برای تبرئه خود را فراهم کند. امید است این شبکه درس بزرگی از رفتار کاملا غلط و غیرقانونی خود گرفته باشد و چنین بی‌‌قانونی در آینده تکرار نشود.

سفیر ایران در بریتانیا افزود: البته سفارت کشورمان در لندن با توجه به مشکلی که در نحوه بررسی موضوع در آفکام وجود داشته است، که ملاک بررسی را بجای پخش زنده، پخش برنامه ضبط شده گرفته است موضوع را کماکان با آفکام پیگیری خواهد نمود، چراکه بر اساس مقررات آفکام شرایط این دو نوع برنامه متفاوت است.

بعیدی‌نژاد اضافه کرد: البته در کشوری که رسانه‌‌های دیگر نیز شدیدترین اقدام تروریستی خارج از انگلیس مانند حادثه تروریستی نیوزیلند را حمله به افراد تلقی می‌‌کنند، نمی‌شود انتظار داشت که آفکام، یک شبکه فارسی زبان را به دلیل مصاحبه با فردی که گروه منتسب به خود را مسئول «حمله به مردم در اهواز» می‌داند محکوم نماید.

وی ادامه داد: ولی نباید تسلیم واقعیت‌ها شد و لازم است با استفاده از تمامی امکانات حقوقی در دسترس، رسانه‌‌ها را برای پایبندی به قانون تحت فشار قرار داد. امروز تروریسم بزرگترین خطر امنیتی برای به خطر انداختن جان انسان‌های بی‌گناه می‌باشد و رسانه‌‌‌ها باید بدون نگاه سیاسی، اقدامات تروریستی را محکوم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز