خبرگزاری کار ایران

بر اثر وقوع سیل و رانش زمین؛

بیش‌از ۱۰۰۰ میلیارد ریال خسارت به جاده‌های استان گلستان وارد شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۰۹۵

حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سفر به استان گلستان، میزان خسارات وارده به راه‌ها و ابینه فنی در اثر رانش زمین و سیل در محورهای این استان را دربیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن نیا که با هدف نظارت مستقیم و انجام تمهیدات برای تسریع در عملیات امدادرسانی بخش راهداری هم اکنون در محل وقوع سیل و رانش اخیر در استان گلستان حضور دارد، خسارت واردشده به جاده‌ای استان گلستان بر اثر وقوع سیل را بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال بر اورد کرد.

وی افزود: از تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته، رانش زمین به طول بیش از ۱۱ کیلومتر موجب انسداد محورهای آزادشهر- خوش‌ییلاق - شاهرود و گرگان- توسکستان – شاهرود گردید. در ۸ نقطه ریزش سنگ و در بیش از ۵ نقطه رانش، موجب ناامنی ,کاهش عرض محور، و در نهایت انسداد کامل محور شد. همچنین بر اثر سیل، و آب بردگی در مسیرهای فوق، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد و موجب انسداد شده است

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: علاوه بر محورهای یادشده در چهار محوراصلی و فرعی و۱۳ محور روستایی بر اثر رانش، ریزش، آب گرفتگی وسیل جمعا به طول ۵۰ کیلومتر مسدود شده که در تمامی محورها عوامل راهداری مشغول  انجام عملیات باز گشایی و امداد رسانی هستند.

حسن نیا تصریح کرد: بررسی های میدانی، حاکی از آن است،  به ۵۰ کیلومتر از محورهای  در گیر در سیل و رانش زمین با برآورد اولیه حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده و با ورود سامانه بارشی جدید در ۷۲ ساعت آینده، احتمال تشدید در این محورها وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محورها اظهار داشت:عوامل راهداری به طور شبانه روزی با استفاده از ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری  و۴۲۰ نفر پرسنل  در حال بازگشایی این محورها هستند. همچنین در این خصوص ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استانهای مازنداران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، همکاری موثر در جهت بازگشایی محورها دارند.

گفتنی است در حال حاضر محورهای شاهرود – آزاد شهر، آق قلا – گرگان، آق قلا – عطا آباد و بندر ترکمن سه راهی یساقی  مسدود است  که تیم های راهداری با تمام توان سعی در بازگشایی این محورها را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز