خبرگزاری کار ایران

برپایی ۴ نوروزگاه در استان قم به مناسبت نوروز ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۰۴۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از راه اندازی ۴ نوروزگاه در خانه تاریخی زند، کاروانسرای پاسنگان، مجتمع زیتون و بوستان مهدی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمید یزدانی (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم) با اعلام خبر برپایی ۴ نوروزگاه در استان قم به مناسبت نوروز ۹۸، اظهار داشت: نوروزگاه‌ها با هدف  معرفی آداب و سنن استان و با مشارکت هنرمندان قمی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه نوروزگاه‌های چهارگانه در خانه تاریخی زند، کاروانسرای پاسنگان، مجتمع بین راهی زیتون و بوستان مهدی برگزار می‌شود تصریح کرد: در این نوروزگاه‌ها برنامه‌های جانبی همچون برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، پخت غذای سنتی، موسیقی سنتی، سیاه چادر، شاهنامه خوانی و نوروزخوانی اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه فعالیت نوروزگاه ها تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این نوروزگاه‌ها معرفی آداب و سنن استان، بناها و آثار تاریخی و نیز اجرای برنامه‌های هنری توسط هنرمندان استان قم است.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه ساعت ۱۱ تا ۹ صبح در مجتمع گردشگری زیتون واقع در کیلومتر ۱۷ اتوبان قم – تهران، ساعت ۱۱ الی ۱۳ درخانه تاریخی زند واقع در خیابان چهارمردان کوچه ۱۷، ساعت ۱۵ تا ۱۸ در کاروانسرای تاریخی پاسنگان واقع در کیلومتر۲۶ جاده قدیم قم- کاشان، و ساعت ۲۰ تا ۲۲ در بوستان مهدی در مجاورت کمربندی به نوروزگاه‌ها مراجعه و از برنامه های متنوع این نوروزگاه‌ها بازدید به عمل آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز