خبرگزاری کار ایران

با توجه به احتمال وقوع سیل عنوان شد

هشدار رئیس سازمان هواشناسی در مورد ورود سامانه بارشی به کشور

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۹۰۲

تاجبخش رییس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی به نیمه غربی کشور در سه روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به احتمال وقوع سیل از مدیران بحران درخواست می‌شود، تمهیدات لازم برای رویارویی با شرایط جوی را مدنظر داشته باشند.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، سحر تاجبخش ضمن تبریک روز جهانی هوشناسی با اشاره به تمهیدات سازمان هواشناسی در خصوص سیل‌ اخیر در استان‌های گلستان و مازندران، اظهار داشت: علاوه بر برگزاری جلسات منظم در ادارات هواشناسی دو استان مذکور، جلسات پوسته در سازمان برگزار و پس از اخذ تصمیمات، دستورات از طریق روش‌های مختلف به ویژه سامانه پیامکی در سطح ستاد و استان‌ها تکثیر و در اختیار مدیران و نیروهای عملیاتی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه از ورود سامانه بارشی دیگری به نیمه غربی کشور از روز یکشنبه چهارم فروردین‌ماه خبر داد و گفت: بارش‌های در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز ادامه دارد و تا چهارشنیه به سمت رشته کوه البرز نیز پیشروی خواهد داشت. لازم به ذکر است: بارش‌ها در جنوب استان‌های ایلام، لرستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال شرق خوزستان و شمال فارس بسیار شدید بوده و جاری شدن سیل بسیار محتمل خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:‌ از مدیران بحران درخواست می‌شود، تمهیدات لازم را برای رویارویی با شرایط جوی پیشرو را مدنظر داشته باشند.

رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ادامه بارش‌ها در استان‌های مازندران و گلستان، گفت: شدت بارش‌ها مطابق قبل نخواهد بود، اما احتمال جاری  شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر همچنان وجود دارد که اطلاعیه‌های مربوطه با جزییات بیشتر، امروز و روزهای آینده به نیروهای عملیاتی ارسال خواهد شد.

تاجبخش با درخواست از مردم برای انتخاب روزهایی با آب و هوای مطلوب برای سفر، تاکید کرد: مردم از سفر در زمان جاری شدن سیلاب و شرایط ناپایدار جوی خودداری کنند یا مقاصد دیگری را برای سفر انتخاب کنند. از طرفی هنگام بارش‌های شدید از جاده‌های کوهستانی و مناطق پر خطر که احتمال ریزش بهمن یا سنگ وجود دارد، تردد نکنند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰۰ نفر نیروی انسانی فعال سازمان هواشناسی و برخورداری از ایستگاه‌های سینوپتیک، باران سنجی، اقلیم شناسی، جاده‌‌ای و فرودگاهی، جو بالا برای هوانوردی و کشاورزی، بیان داشت: ایران از نظر جایگاه هواشناسی در جهان، تقریبا به تجهیزات مورد نیاز برای پایش صحیح هواشناسی مجهز است، اگرچه در برخی استان‌ها نیاز به اعتبارات لازم برای تقویت ارتباطات راداری،‌همچون به روز رسانی شبکه پایش و تقویت فن‌آوری‌های «های‌ تک» در استان گلستان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، یادآور شد: پیش‌بینی دقیق بارش در سراسر جهان بسیار سخت است و به همین خاطر میزان بارش‌ها به صورت تقریبی و حدودی پیش‌بینی می‌شود که سازمان هواشناسی نیز بارش‌های اخیر را پیش‌بینی کرده بود، اما بارش‌ها برخلاف گذشته که در یک نقطه خاص رخ می‌داد این بار در یک منطقه وسیع در ۳۰ ساعت بیش از ۱۰۰ میلی‌متر ادامه داشت که منجر به وقوع شرایط بحرانی شده بود.

به گفته رئیس سازمان هواشناسی؛ ایستگا‌‌ه‌های هواشناسی سینوپتیک یا هم‌دیدی به ایستگاه‌هایی اتلاق می‌شود که دیدبان‌های هواشناسی در سراسر جهان، راس ساعات مشخصی در این ایستگاه‌ها اقدام به رصد وضعیت هواشناسی کرده و هر دیدبان گزارش هواشناسی همان منطقه را ارسال و در اختیار همگان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز