خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز در گفت‌و گو با ایلنا:

دلسوزان نظام در نقطه‌ای آتش بس اعلام کنند/ لابی‌های سیاسی وزیران ، لطمات جبران ناپذیری به کشور می‌زند / سال جدید با مشکلات جدیدتری روبرو می شویم

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۸۲۴

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه دلسوزان نظام باید در نقطه‌ای آتش بس اعلام کنند و به سمت وحدت حرکت کنند گفت: معدود سخنرانی هایی در کشور وجود دارد که افراد به کم کاری، ناتوانی، عدم التزام به نظام و ...متهم نشوند که ادامه این روند سبب خسران کشور می شود.

فرج الله رجبی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه بی شک در سال 98 با شرایط سختی مواجه هستیم افزود: عواملی مانند منابع در آمدی محدود، تحریم ها، نیازهای مردم در بسیاری از حوزه ها باعث شده که سال 98 با مشکلات جدیدتر وبیشتر  روبرو  شویم این در حالی است که در چنین شرایطی تنها مدیران توانمند حرف اول و آخر را در بهبود وضعیت و شرایط می زنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: با توجه به اینکه نمایندگان مردم در مجلس بودجه سال 98 را به تصویب رساندند بنابراین با در نظر گرفتن شرایط و امکانات کشور یک سری توقعات و انتظاراتی را از دستگاه های اجرایی دارند.

رجبی بیان کرد: اگر وزیران در انتخاب مدیران توانمند واقعیت‌های موجود را مد نظر قرار ندهند و به لابی‌های سیاسی و نظرات نمایندگان  اهمیت دهند لطمات جبران ناپذیری را  به مملکت و وزارت مطبوعشان وارد می کنند.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه در شرایط سخت مدیران توانمند می‌توانند کار آمد و عملکرد مناسبی داشته باشند ادامه داد: در چنین شرایطی دولت باید در سطوح میانی و در انتخاب مدیران کل استان‌ها افرادی را برگزینند که دارای فاکتورهایی مانند انگیزه کافی، فعال و .... باشد به طوری که نادیده گرفتن این مهم سبب افزایش و دوچندان شدن مشکلات مردم می شود.

وی خاطر نشان کرد:  در سه سال گذشته متوجه شدم عواملی مانند ناتوانی مدیران اجرایی و عدم اشرافیت مناسب در حوزه مسئولیتشان باعث ایجاد مشکلات شده است.

رجبی با بیان اینکه نیازمند یک بازنگری دقیق در انتخاب و بررسی عملکرد مدیران سطوح میانی هستیم ادامه داد: بسیاری از مشکلات و پیچیدگی های موجود مانند بروکراسی های اداری ناشی از عدم آشنایی مدیران با مسایل مختلف است که ایجاد و فراهم کردن ظرفیت های جدید در این بخش می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

رجبی با بیان اینکه در حال حاضر به  بسیاری از ظرفیت های تجربی، تخصصی فنی و .... افراد توجهی نمی شود بیان کرد: این در حالی ست که این افراد بیرون از حوزه قرار دارند که توجه به چنین پتانسیل هایی می تواند سبب توسعه و پیشرفت شود.

عضو فراکسیون امید اعتقاد دارد که در سال جاری مدیرانی که از منابع دولتی هزینه می کنند موفق نخواهند بود.

رجبی با بیان اینکه مدیرانی که از منابع دولتی هزینه می کنند در سال آینده با مشکلاتی مواجه می شوند ادامه داد: مدیران باید با روحیه شجاعانه و برخورد فعال بتوانند شرایط سخت داخلی و تحریم ها را مدیریت کنند.

به گفته وی مدیران اگر خواستار موفقیت در سال آینده هستند باید با تلاش مضاعف اقداماتی انجام دهند که از حداقل امکانات حداکثر استفاده را ببرند.

عضو فراکسیون امید در ادامه با بیان اینکه بی شک تحریم ها تاثیرات خود را می گذارد تصریح کرد: متهم کردن افراد به عواملی مانند کم کاری، و ندانم کاری، سو مدیریت و ... از اقدامات نامناسبی است که در حال حاضر در بین قوای مختلف و سطوح متفاوت سیاسی اداری در حال رخ دادن است که این مهم باعث ایجاد بد بینی مردم به کل ساختار مدیریتی مملکت و فارغ از اینکه کدام قوه است می شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر شرایط فعالیت و کار قوای سه گانه سخت و دشوار است گفت: در شرایط فعلی نمایندگان مردم در مجلس در تلاشند تا با بودجه اندکی که در اختیار دارند 10 چالش اساسی را مدیریت کنند.

رجبی افزود: در شرایط فعلی فرافکنی و اقدامات مشابه نمی‌تواند مشکلات مردم را حل کند این در حالی ست که  امروزه شاهدیم مردم مشکلات را به تمام گروه‌ها و جناح های سیاسی تعمیم می دهند که این مهم در حال ایجاد یک فرهنگ جدید است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز