خبرگزاری کار ایران

داوری خبر داد:

وقوع ۱۴۰ حریق مرتبط با موضوع چهارشنبه سوری در تهران/ کاهش ۵۰ درصدی حوادث نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۲۸۶

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از کاهش ۵۰ درصدی حوادث چهارشنبه سوری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴۰ مورد حریق جزئی مرتبط با موضوعات چهارشنبه سوری در سطح شهر تهران اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره حوادث شب چهارشنبه سوری از ساعت ۱۷ تا ۲۲ گفت: همانطور که پیش بینی می کردیم و از قبل نیز شاهد بودیم امسال شرایط بهتری نسبت به سالهای پیش داشتیم البته همیشه مراسم چهارشنبه سوری حوادثی را در شهر به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در مراسم چهارشنبه سوری سال جاری با کاهش حوادث مواجه بودیم گفت: تا این لحظه حریق جدی در شهر صورت نگرفته و تاکنون نیز ۱۴۰ مورد حریق مختصر و موضعی مرتبط با موضوع چهارشنبه سوری اتفاق افتاده است.

به گفته مدیر عامل سازمان آتش نشانی حوادث چهارشنبه سوری در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تأکید کرد: علت این امر همراهی مردم و پرهیز از خرید مواد محترقه بوده است از همین رو ما قدردان مردم هستیم همچنین کاهش قابل توجه مصدومان نشان می‌دهد که فعالیت‌های فرهنگ‌سازی که دستگاه‌های مرتبط انجام داده‌اند آثار خود را به خوبی در جامعه گذاشته است.

داوری تاکید کرد: کاهش حوادث امشب نشان می‌دهد که می توان با فرهنگ‌سازی شرایط تهران را مطلوب تر کرد چراکه شهر تهران از لحاظ ایمنی نیاز به اصلاحات بسیاری دارد ایمنی ساختمان های بلند و ساختمانهای تجاری موضوع مهمی است که اتفاق امشب ما را مصمم می کند تا در رویکرد اجتماعی و فرهنگ سازی که انجام می دهیم مصمم تر شویم و با اطلاع رسانی و بالا بردن سطح آگاهی مردم شاهد کاهش حوادث در شهر تهران باشیم.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا این مکان های خاص برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند در کاهش حوادث موثر باشد گفت: هر اقدامی مانند این نیز می‌تواند در بروز کاهش حوادث  موثر باشد سازمان آتش نشانی مطب چنین امری نیست.

داوری درباره آمار تفکیکی حریق در سطل های زباله و فضای سبز شهر تهران گفت این آمار به تفکیک فردا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز