خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باخرز خبر داد:

اولین کارگاه تولید کاشی هفت رنگ در باخرز به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۲۷۴

برای اولین بار کارگاه آموزشی گلیم‌بافی در این شهرستان با حضور 20 هنرمند برگزار شد.

علی ناطقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در باخرز، گفت: این کارگاه تولیدی در راستای حمایت از محصولات داخلی و اشتغالزایی با تسهیلات 800 میلیون ریال در این شهرستان آغاز به کار کرده است. 

وی افزود: این کارگاه زمینه اشتغال مستقیم برای 4 نفر را فراهم کرده و از محصولات آن می‌توان در نماکاری بنا‌های تاریخی، مساجد، میراث فرهنگی و کافه‌های سنتی بهره‌مند شد. این کارگاه چهارمین کارگاه تولید کاشی هفت رنگ در خراسان رضوی است.

 وی قیمت مناسب این کاشی‌ها نسبت به مشابه خارجی و کیفیت مطلوب‌تر را از مزایای تولید این نوع کاشی دانست و مطرح کرد: در تولید این محصول ازپودر شیشه استفاده شده که در کوره پخته می‌شود و باعث می‌گردد به هیچ عنوان تحت تاثیر عوامل جوی قرار نگیرد و سالیان سال دوام داشته باشد. 

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باخرز گفت: همچنین برای اولین بار کارگاه آموزشی گلیم‌بافی در این شهرستان با حضور 20 هنرمند برگزار شد.

  وی تصریح کرد: این کارگاه در یک دوره 2 ماهه برگزار و در پایان به هنرمندان گواهی‌نامه اعطا می‌گردد که با این مدرک قادر خواهند بود در آینده با دریافت تسهیلات زمینه اشتغال و درآمدزایی را فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز