خبرگزاری کار ایران

سفر به شهرکرد؛ در دل کوه‌های زاگرس؛

روی بام ایران+فیلم و عکس

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۸۴۱

شهرکرد در ارتفاع بالایی قرار دارد و به همین دلیل هم آب‌وهوایی کوهستانی دارد. سفر به این شهر، سفر به زیبایی‌های زاگرس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرکرد را بام ایران می‌خوانند؛ شهری در دل طبیعت زیبای شمال زاگرس که جان می‌دهد برای سفرهای بهاری و تابستانه. «شهرکرد» مرکز استانی است با جاذبه‌های متنوع؛ هم آبشار و غار و چشمه دارد و هم موزه و پل و مسجد تاریخی. این شهر به دلیل داشتن عنوان مرتفع‌ترین مرکز استان کشور، به عنوان بام ایران هم شناخته می‌شود. هرچند که این شهر زمستان‌های سردی دارد و بیشتر برای گردشگران علاقه‌مند به بازی‌های زمستانی مانند اسکی مناسب است، اما در اوایل بهار و تعطیلات نوروز مقصدی دل‌پذیر و زیباست.

چطور برسیم؟

فاصله شهرکرد از تهران ۵۵۵ کیلومتر است که سفر زمینی به آن حدود ۶ ساعت زمان می‌برد اما با هواپیما، فاصله این شهر تا پایتخت تنها در زمان ۱ ساعت و ۵ دقیقه طی می‌شود.

مسیر سفر زمینی: مسیر جاده‌ای تهران به سمت شهرکرد از قم آغاز شده و با گذشتن از کاشان و زرین‌شهر به شهرکرد می‌رسد.

وسایل نقلیه عمومی: اتوبوس‌های تهران به شهرکرد از دو پایانه غرب و بیهقی یا همان آرژانتین حرکت می‌کنند و شما را به پایانه شهرکرد در خروجی شهرکرد به فسا می‌رسانند. قیمت بلیت اتوبوس از تهران به شهرکرد، ۵۷ هزار تومان است

مسیر هوایی: می‌توانید با هواپیما به شهرکرد بروید که قیمت بلیت ان از ۲۰۰ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان و حتی بیشتر متناوب است

چه می‌بینیم؟

تاریخ‌گردی: اگر به جاذبه‌های تاریخی علاقه دارید یادتان باشد که در سفر به شهرکرد حتما سری به مسجد جامع شهر، بازار لحاف دوزان، سقاخانه ارباب‌میرزا، مسجد اتابکان، حمام خان، امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتون، موزه باستان‌شناسی یا حمام پرهیزکار بزنید.

تفریح و گشت وگذار: داخل شهر جاذبه‌های طبیعی و تفریحی دیگری هم هستند که بتوانند سفر شما را لذت بخش‌تر کنند؛ بوستان ملت، بوستان لاله، پارک جنگلی تهلیجان و پارک آبی از دیگر دیدنی‌های شهرکرد هستند.

اطراف شهرکرد: اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید، از آثار تاریخی و طبیعی اطراف شهرکرد به‌سادگی نگذرید. پارک ملی تنگ صیاد، قلعه جونقان یا سردار اسعد بختیاری، قلعه سورک، پل خراجی، پل زمان‌ خان سامان در نزدیکی شهر، خانه ستوده چالشتری، قلعه دزک، قلعه چالش‌ تر و قلعه‌ شمس‌آباد بسیار تماشایی هستند. در سفر بهاری و نوروزی‌تان یادتان باشد سری به آبشار تونل کوهرنگ که یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های اطراف شهرکرد است بزنید که بهترین زمان بازدید از آن همین فصل است. چشمه دیمه هم یکی از چشمه‌های پرآب اطراف شهرکرد است که بهترین زمان بازدید از در بهار است؛ چون گل‌های لاله ارتفاعات اطراف این چشمه، زیبایی منطقه را دو چندان می‌کنند. البته این چشمه در تابستان هم هوای معتدلی دارد و در زمستان هم چهره سپید و درخشان آن دیدنی است؛ البته در این فصل باید سردی هوا را نیز تحمل کنید. برای بازدید از دشت لاله‌های واژگون دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ می‌توانید بهار و تعطیلات نوروزی را برای سفر انتخاب کنید. یعنی روزهایی که هم‌زمان با موعد رویش این گل‌هاست.

غار یخی چما: یکی دیگر از جاذبه‌های شگفت‌انگیز شهرکرد است که در آن شاهد زیباترین نمایش برف و یخ هستید. بهترین زمان بازدید از این غار بهار، تابستان و اوایل پاییز است؛ البته در فصل تابستان در مسیر سیاه‌چادرهای عشایر را هم در مسیر خود می‌بینید و از نزدیک با عشایر آشنا می‌شوید؛ حتی می‌توانید فرآورده‌های لبنی خوش طعمی نیز از آن‌ها تهیه کنید. تالاب چغاخور (یکی از جاذبه‌های طبیعی بین‌المللی شهرکرد) و دره عشق هم با وجود آب و هوای معتدل در فصل تابستان، گردشگران زیادی را در این فصل مجذوب خود می‌کند.

چه بخریم؟

اگر هوای خرید در شهرکرد به سرتان زد می‌توانید سراغ بازار قدیمی شهرکرد که به لحاف‌دوزان مشهور است، را بگیرید و علاوه بر دیدن فضای تاریخی بازار، مایحتاج‌تان را هم تهیه کنید. البته مراکز خرید مردن ستاره،‌ مجتمع تجاری میلاد و مجتمع تجاری امام صادق(ع) هم در این شهر برای گشت و گذار و خرید گزینه‌های مناسبی هستند. اما خوب است بدانید که لبنیات و به‌ویژه کشک، قارا یا قره قروت، عسل، گز بلداجی و بادام از معروف‌ترین سوغات خوراکی شهرکرد هستند. اما اگر می‌خواهید ره‌آورد متفاوت‌تری از این سفر با خود به خانه ببرید، می‌توانید گیاهان محلی مانند کنگر،‌ کرفس کوهی، چاووک، ترشک و گیاهان دارویی مانند شیرین‌بیان، کاسنی، بابونه، آویشن و زنجبیل که در اطراف شهرکرد رشد می‌کنند را از بازار تهیه کنید.

در کنار اینها،‌ صنایع‌دستی شهرکرد هم از بهترین سوغات و یادگاری‌ها است. از شهرکرد می‌توانید نوعی فرش به‌نام بی‌بی باف، گلیم، جاجیم، وریس، ‌نمدمالی و زیرانداز پلاس بخرید.

اقامت:

برای اقامت در شهرکرد یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌ها، هتل است. برای اقامت در هتل‌های شهرکرد دست‌تان باز است و بسته به بودجه‌ای که دارید می‌توانید سراغ هتل‌های لوکس مانند هتل پارسیان آزادی، هتل‌های میان‌رده مانند هتل جهانگردی شهرکرد یا هتل‌های ارزان مانند دیبا و هتل‌ آپارتمان بروید. هرچند که اقامت در این شهر چندان گران‌قیمت نیست، اما اگر آب و هوا مناسب بود می‌توانید هزینه اقامت را کمتر هم کرده و در دشت‌ها یا کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرکرد هم کمپینگ کنید.

حجم ویدیو: ۱۲.۲۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۳۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز