خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران:

دفاع از حقوق بحق کارگران باید به گوش متولیان برسد

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۸۱۰

نصراله دریابیگی گفت:دفاع از حقوق بحق کارگران باید به گوش متولیان برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،نصرالله دریابیگی در آخرین جلسه ماهانه روسای کانون های بازنشستگان تامین اجتماعی سراسر استان با بیان اینکه دشمنان درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند و اینکه این نظام را از صحنه روزگار محو کنند،اظهار کرد: در این شرایط گفته می شود  کارگران و بازنشستگان بیشترین آسیب را متحمل می شوند اما اشتباه می کنند.

وی افزود: عده ای بر آنند تا قشر کارگر و بازنشسته را مورد هدف قرار دهند نمونه  آن حوادثی است که چند ماه اخیر در جامعه کارگری در کشور اتفاق افتاده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران به امضای چند تن از نمایندگان  برای طرح پارامتری تامین اجتماعی اشاره کرد و   گفت: هدف این نمایندگان دست درازی به سفره کارگران است .

دریابیگی ادامه داد:در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی بدون در نظر گرفتن جناح‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا ، تنها از کاندیداهایی که از جامعه کارگری بوده و از حقوق این قشر دفاع کنند حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: هر کارگری که جایگاه و پایگاه اجتماعی دارد با پرچم دفاع از قشر کارگری و بازنشستگی وارد انتخابات شود و ما هم از آنها حمایت خواهیم کرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران  افزود: در چنین شرایطی ما با تعامل و همکاری از حقوق بحق کارگران و بازنشستگان دفاع خواهیم کرد و این طرح را هم نمی پذیریم.

دریابیگی با بیان اینکه با امضای این طرح آسیب ها متوجه قشر کارگری و بازنشستگان است بر قانون همسان سازی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: همسان سازی حقوق کارگران و بازنشستگان مصوب  شد این در حالیست که 50 میلیارد تومان سال 97 را پرداخت نکردند و این موضوع در هاله ابهام باقی ماند.

دریابیگی گفت: عده ای با پول این ملت بیمارستان ساختند اما اکنون با ما قرارداد نمی بندند ،کارگر و بازنشسته علاوه بر تحمل رنج و درد بیماری باید برای تامین مخارج بیمارستان نیز رنج سخت تری را تحمل کند.

وی خاطرنشان کرد: شدت تورم در جامعه موجب شده تا قشر ضعیف جامعه همچون جامعه کارگری آسیب جدی ببینند حتی بسیاری از کارگران مازندران هنوز حقوق خود را دریافت نکردند ؛از اینرو در چنین شرایطی دفاع از حقوق کارگران برای ما حائز اهمیت است.

دریابیگی با اعلام اینکه مصوبه 400 بعلاوه 10 درصد را تا حدودی موافق هستیم ولی در این بین میزان سبد کالا و دستمزد کارگران اختلاف زیادی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه دفاع از حقوق بحق کارگران باید به گوش متولیان برسد گفت: اما برخی گوش ها کر است و صدای ما را نمی شنوند.

دریابیگی جلسه دوره ای با محورهای مختلف،آموزش را برنامه های سال 98 عنوان کرد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز