خبرگزاری کار ایران

واکنش نماینده رشت در برخورد با نوازندگان خیابانی:

امر به معروف و نهی از منکر شرایط خاصی دارد/ رعایت حقوق شهروندی و کرامت انسانی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۱۲۴

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از حیث حقوقی و روانی رعایت حقوق شهروندی و حفظ شان و کرامت انسانی تمامی افراد جامعه بر ما واجب است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدصادق حسنی جوریابی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخورد خشن با چند جوان نوازنده و اجرای موسیقی زنده در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) ضمن اشاره به حدیثی از امام جعفرصادق (ع) گفت: تنها کسی می تواند امر به معروف کند یا نهی از منکر نماید که دارای سه صفت باشد؛ به آنچه امر می کند و از آنچه نهی می نماید آگاه باشد،  عادلانه امر کند و نهی نماید، با مهربانی امرونهی کند. 

حسنی با محکوم کردن این شیوه برخورد گفت: نباید طوری رفتار کنیم که نسل جوان را از خود برانیم و با توجه به سن کم آنها و اقرار به عدم آگاهی برای نواختن در شب شهادت، لازم است از برخوردهای سلیقه ای و افراط و تفریط های مغایر با قانون در این ارتباط خودداری شود.
 
 وی افزود : از حیث حقوقی و روانی رعایت حقوق شهروندی و حفظ شان و کرامت انسانی تمامی افراد جامعه بر ما واجب است. 
 
حسنی در پایان خاطرنشان کرد : باید سعی کنیم با درک و همدلی با جوانان عزیز این مرز و بوم ، آنها را به خود نزدیکتر کنیم نه اینکه با برخوردهای سلیقه ای موجبات دلسردی جوانان را فراهم کنیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز