خبرگزاری کار ایران

یک فعال جامعه‌مدنی‌ در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان زن مجلس حمایت بیشتری از زنان کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۵۱۰

اینکه عده‌ای سعی کنند؛ سلیقه شخصی خود را به کل جامعه تعمیم دهند و عقایدشان را به نسلی که سلایق و سبک زندگی متفاوتی دارد، تحمیل کنند کار درستی نیست.

عضو هیات موسس انجمن زنان مدیر کارآفرین ضمن انتقاد از عملکرد فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در حوزه اشتغال و کارآفرینی زنان؛ به اهمیت نظرسنجی عمومی برای قانونگذاری در این حوزه تاکید کرد.

فخرالسادات محتشمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد عملکرد فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اشتغال زنان گفت: امروز بحثاشتغال زنان حتی برای زنانی که همسرشان شاغل است، امری حیاتی محسوب می‌شود، زیرا در حال حاضر تنها با یک حقوق نمی‌شود، زندگی را اداره کرد.

دبیر انجمن زنان مدیر کارآفرین ادامه داد: از طرفی دیگر اشتغال تنها بحثی اقتصادی نیست، بلکه باید توجه کرد که نمی‌توان زنان توانمند و تحصیلکرده را از جامعه دور نگه داشت و از رشد اجتماعی و خودکفایی اقتصادی آنها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه از نمایندگان زن مجلس انتظار می‌رود که حمایت بیشتری از زنان انجام دهند، ادامه داد: اینکه عده‌ای سعی کنند سلیقه شخصی خود را به کل جامعه تعمیم دهند و عقایدشان را به نسلی که سلایق و سبک زندگی متفاوتی دارد، تحمیل کنند کار درستی نیست زیرا نماینده مردم باید مشکلات مردم را رصد و براساس آن عمل کند.

محتشمی‌پور با اشاره به اهمیت نقش نظرسنجی در قانونگذاری، تصریح کرد: با انجام نظرسنجی می‌توان خواست مردم را در مورد یک مسئله دریافت کرد؛ بنابراین فراکسیون زنان می‌تواند با انجام این گونه روش‌ها فعالیت‌های بهتری از آنچه تاکنون داشته در ارتباط با اشتغال زنان انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه خودکفایی اقتصادی زنان مسئله‌ای است که اسلام آن را به زن هدیه داده است، گفت: ما در اسلام الگوهای بسیار درخشانی از زنان کارآفرین و خودکفا همچون حضرت خدیجه(س) داریم؛ باید توجه کرد که نقش مادری و همسری برای زنان بسیار ارزشمند و مهم است اما نمی‌توان از یک موجود اجتماعی انتظار داشت که از جامعه دور بماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز