خبرگزاری کار ایران

لارگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

مبارزه با مفسدان، جدی نیست/ گسترش فساد موجب کاهش اعتماد مردم به مجلس و قوه قضائیه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۳۰۹

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ گسترش فساد باعث می‌شود اعتماد مردم کاهش پیدا کند باید در این زمینه مبارزه جدی صورت گیرد.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره مبارزه با فساد و پرداختن به این مهم در شرایط فعلی کشور، گفت: مبارزه با فساد که آغاز شده است اما باید این مبارزه موجز باشد و نشانه‌هایش در جامعه دیده شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همین چند روز پیش حکم ۵ صراف که به تخلف دست زده بودند، صادر شد.

وی افزود:‌ کارهایی صورت می‌گیرد اما مبارزه جدی نیست، مردم انتظار دارند که با مفسدان اقتصادی مبارزه جدی صورت گیرد و تفاوتی هم بین افراد برای این برخوردها صورت نگیرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای یک مبارزه جدی نباید بین افراد تفاوتی گذاشته شود، یعنی اگر فردی وابسته به گروهی بود، این مساله را نادیده بگیرند و به پرونده رسیدگی کنند نه این پرونده را به تاخیر بیاندازند.

وی تاکید کرد اگر بین افراد تفاوت گذاشتیم و مماشات صورت گرفت دیگران هم می‌روند و دست به اختلاس می‌زنند زیرا می‌گویند با دیگران چه کار کرده‌اند که با ما بخواهند انجام دهند.

لارگانی ادامه داد: به طور مثال فردی ۵ سال پیش ۱۰ میلیارد تومان اختلاس کرده است و امروز حکم داده‌اند که این پول را بازگرداند خب این حکم که جدی نیست،‌ باید محاسبه کنند که ۱۰ میلیارد ۵ سال پیش به پول امروز چقدر می‌شود و آن را پرداخت کنند.

این عضو کمیسیو.ن اجتماعی در پاسخ به این سوال که عدم مبارزه با فساد چه تاثیری بر سرمایه‌های اجتماعی دارد،‌ گفت:‌ گسترش فساد باعث می‌شود اعتماد مردم به مجلس و قوه قضائیه که با فساد مبارزه می‌کنند کم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز