خبرگزاری کار ایران

نمایندهٔ قصر شیرین: «نون. خ» سرآغازی بر توجه به فرهنگ کردزبانان است

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۳۴۸

نمایندهٔ قصر شیرین گفت: کشور ما با تنوع قومی، گویشی و فرهنگ‌های خاص خود زیبایی‌های کم‌نظیری دارد و توجه به خرده‌فرهنگ‌ها از ضرورت‌های است که موردتوجه شخص مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایلنا، فرهاد تجری در حاشیه بازدید از پشت‌صحنه سریال نوروزی «نون. خ» گفت: کشور ما با تنوع قومی، گویشی و فرهنگ‌های خاص خود زیبایی‌های کم‌نظیری دارد و توجه به خرده‌فرهنگ‌ها از ضرورت‌های است که موردتوجه شخص مقام معظم رهبری  است.

وی افزود: توجه به ظرفیت‌های فرهنگی اقوام کردزبان از نگاه مردم مغفول مانده که باید به آن توجه شود. البته ما کل مجموعه «نون.خ» را ندیدیم اما در همان چند دقیقه از پخش بخش‌هایی از سریال شاهد عطوفت، مهربانی و پایبندی به خانواده در فرهنگ کردی بودیم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:توجه به ادبیات و گفتمان کردی موضوع مهم و قابل اهمیتی است که در این سریال به آن توجه شده و امیدواریم در بقیه بخش‌ها نیز بر همین منوال حرکت شود تا جامعه کردزبان مرزدار، باغیرت، با محبت و مهمان‌نواز و شهید پرور ایران مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

وی گفت: امیدواریم این مجموعه آغازی بر معرفی نقش و اثرگذاری جامعه کردزبان در تاریخ این مرز و بوم باشد و باعث انسجام ملی و وحدت ملی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز