خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر هند مطرح شد؛

پیشنهاد وزارت کشور برای تشکیل کارگروه مشترک تهران و دهلی

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۹۴۴

در دیدار سفیر هند در تهران با رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور، دو طرف بر گسترش روابط دوجانبه و استحکام و تقویت همکاری‌های دو کشور ایران و هند در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، سیدرمضان شجاعی کیاسری در این دیدار که ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: میزان مبادلات تجاری ایران و هند ۱۴ میلیارد دلار است که امیدواریم با توجه به اراده رهبران دو کشور برای ارتقا همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف این رقم افزایش یابد و به سطح قابل قبولی برسد.

وی با بیان تنوع مأموریت‌های وزارت کشور به عنوان یک وزارتخانه بزرگ و اثرگذار، خواستار همکاری وزارت کشور در زمینه‌های امنیتی به ویژه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان با وزارت کشور هند و یا سایر نهادهای متناظر این کشور شد و با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی ۳۱ استان کشور به سفیر هند پیشنهاد کرد کارگروه مشترکی به منظور استفاده از ظرفیت استان‌ها در بخش‌های تجاری، گردشگری، صنعتی و کشاورزی تشکیل شود.

رئیس مرکز اطلاع‌‌‌رسانی و امور بین‌‌الملل وزارت کشور ادامه داد: بندر چابهار نمونه بارزی از ظرفیت و قابلیت موجود در زمینه تجارت خارجی است ضمن اینکه مایل هستیم با استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی پیشرفته هند تعاملات اقتصادی دو طرف را گسترش دهیم.

شجاعی کیاسری با بیان اینکه خواهان دیدار وزیران کشور ایران و هند برای تقویت تعاملات و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی، گردشگری و فناوری هستیم، اظهار داشت: با توجه به تمایل و خواست مقامات دو کشور، امیدواریم سطح همکاری‌های ایران و هند به بالاترین سطح خود برسد و تمایل و اراده دو کشور هم بر این اساس استوار است.

گدام دارمندرا، سفیر جدید هند در تهران نیز با تاکید بر ابراز علاقه کشورش به همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در چهار سال گذشته روابط دو کشور به بالاترین سطوح خود رسیده است و زمینه ارتباط مستحکم و پرنشاط بین ایران و هند به عنوان دو تمدن کهن و دارای روابط قدیمی، وجود دارد.

وی با اعلام پیوستن هند به کانال ویژه مالی خاطرنشان کرد: هند دوست ایران بوده و روابط ما با ایران به ویژه در زمینه‌های انرژی بسیار برای ما مهم است.

سفیر هند در ایران تروریسم را بزرگترین تهدید امنیتی کشورهای منطقه دانست و ابراز داشت: مبارزه با تروریسم خواست دو کشور است و ما آماده همکاری در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران هستیم.


سفیر هند در تهران با استقبال از پیشنهاد رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک ایران و هند گفت: با حسن نظر، پیشنهاد شما را با دولت متبوع خود در میان خواهم گذاشت که پس از تعیین سطح اعضای این کارگروه بتوانیم همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تروریسم و قاچاق انسان را ادامه دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز