خبرگزاری کار ایران

در خوزستان صورت گرفت؛

رهایی 51 نفر از محکومین به قصاص با تلاش اعضاء شوراهای حل اختلاف

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۴۱۸

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: اعضاء شوراهای حل اختلاف این استان توانستند در سال 97 با تلاش و کوشش خود 51 نفر از محکومین به قصاص را از چوبه دار نجات دهند.

به گزارش ایلنا، عبدالعباس زبیدی نیا در مراسم تجلیل و تکریم از منادیان صلح و سازش پرونده اختلاف بین دو خانواده کعب فرج الله و محمدیان با اعلام این خبر گفت: در سال 97 اعضاء شوراهای حل اختلاف این استان با تلاش و کوشش خود توانستند با جلب رضایت خانواده های مقتولان ، 51 نفر از محکومان به قصاص را از چوبه دار رها و همچنین 106 پرونده مهم دیگر حل و فصل و به صلح و سازش ختم کنند. که لازم است از زحمات و تلاشهای این عزیزان تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: در سال جاری بیش از 32 درصد پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف خوزستان با موضوعات نزاع، دعاوی مالی و اختلافات خانوادگی منتهی به صلح و سازش شدند که بیشترین آمار مصالحه‌ها مربوط به این استان است و خوزستان جزء استان‌های برتر و موفق در زمینه صلح و سازش در سطح کشور است.

زبیدی‌نیا در ادامه با اشاره به نقش مهم و سازنده اقوام و عشایر در ایجاد امنیت اظهار داشت: یکی از اساسی ترین مقوله در جامعه امنیت است و اقوام با توسعه فرهنگ صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرم می توانند نقش مهم و بسزایی در ایجاد امنیت داشته باشند.

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تنش و اختلاف بین اقوام است تصریح کرد: دشمنان برای سلب و خدشه وارد کردن به آسایش ، آرامش و امنیت مردم به دنبال ایجاد تنش و اختلاف بین اقوام دارد ولی با هوشیاری و ایستادگی عشایر و اقوام غیور نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند.

زبیدی‌نیا با تاکید بر لزوم حضور بزرگان عشایر در موضوعات مختلف از جمله طلاق، تصریح کرد: یکی از معضلات جامعه ما معضلات خانوادگی است. می‌بینیم که بزرگان در مراسم شادی شرکت می‌کنند اما آمار طلاق در سطح جامعه خوب نیست که باید در زمینه کاهش طلاق اقدام کنند .

وی با اشاره به صلح و سازش پرونده اختلاف دو خانواده کعب فرج الله و محمدیان عنوان کرد: 17سال پیش بر اثر یک کدورت ساده و درگیری خیابانی قتلی رخ داد و چهار سال است که حکم قصاص صادر شده است اما پس از این مدت خانواده مقتول با گرفتن دیه از حق قصاص خود گذشت کردند و این پرونده به صلح و سازش ختم شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سعید سعدی معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان با بیان اینکه باید همیشه بین اقوام دوستی و برادری برقرار باشد اظهار داشت: پیامبر اسلام بر دو خصلت بین مسلمانان تاکید داشتند، یکی دشمنی با دشمنان اسلام و دیگری دوستی و محبت با برادر مسلمان خود و اقوام باید از کینه و دشمنی با یکدیگر پرهیز کنند که ایجاد اختلاف بین اقوام از دسیسه های دشمنان انقلاب است.

وی افزود: عشایر عرب و بختیاری خوزستان ثابت کردند در برابر دشمنان و غاصبین نظام مقدس جمهوری اسلامی محکم ایستادگی می کنند و هر چه دشمن تلاش کرده که عشایر را با ترفنده های نتوانست حمایت آنان را از انقلاب کوتاه کند و روز به روز حمایت عشایر و اقوام غیور خوزستان از انقلاب و نظام بیشتر می شود
حجت الاسلام سعدی بر لزوم اتحاد بین اقوام و عشایر تاکید کرد و گفت: اگر اختلافی بین عشایر ایجاد شود باید همه تلاش و کوشش کنیم که این اختلاف را به دوستی و محبت تبدیل کنیم و عفو و ببخشش از خصلتهای عشایر غیور این استان است.

در این مراسم حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان خوزستان با اشاره به تشکیل شورای ساماندهی عشایر در دادگستری استان خاطر نشان کرد: یکی از ابتکارات مهم دادگستری استان برای ایجاد هر چه بهتر اتحاد بین اقوام و عشایر تشکیل و راه اندازی شورای ساماندهی عشایر است که با تشکیل این شورا تعامل خوب و سازنده ی بین دادگستری و سران عشایر صورت گرفت
وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بزرگان و سران عشایر جهت پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و اظهار داشت: سران عشایر می توانند با ثبت نام در سامانه سجام قوه قضائیه به دادگستری در پیشگیری و کاهش جرم کمک شایانی داشته باشند .

در پایان این مراسم از اعضاء و مصلحین شورای حل اختلاف که نقش بسزایی در ایجاد صلح و سازش داشتند با اهداء لوح سپاسی از آنان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز