خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا به ایلنا خبر داد:

ارائه خدمات ویژه پلیس به "کودکان و زنان بزه‌ دیده"

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۳۹۴

جانشین فرمانده ناجا درباره تشکیل پلیس اطفال در نیروی انتظامی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از موارد قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ تشکیل پلیس اطفال است. به استناد ماده ۳۱ این قانون به منظور حسن اجرای وظایف ضابطان در مورد اطفال و نوجوانان، باید پلیس ویژه در این رابطه تشکیل شود که وظایف و حدود اختیارات آن بر اساس لایحه‌ای است که از سوی رئیس قوه قضاییه تهیه می‌شود، اما با گذشت چند سال از تصویب آیین دادرسی کیفری، همچنان وضعیت این لایحه مبهم است.

سردار ایوب سلیمانی (جانشین فرمانده ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ایجاد پلیس کودک در نیروی انتظامی گفت: امکان اینکه مقرها و مجموعه‌هایی تحت عنوان پلیس کودک ایجاد کنیم و اینکه یک مکان خاص را به آنها اختصاص دهیم، وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسائلی که همیشه برای کودک اتفاق می‌افتد، همیشه اینگونه است که یک فرد بزرگسال نیز در  حادثه دخیل باشد، لذا نمی‌توانیم محل‌های رسیدگی به جرم را تفکیک کرد.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: مهمترین رویکرد پلیس حمایت از کودک است و این جزیی از اصول کار ما است و به آن توجه جدی داریم و چنانچه یک طرف پرونده‌ای که مورد ظلم واقع شده، کودکان و حتی خانم‌ها باشند با ایجاد مراکز مشاوره به این افراد خدمات ارائه کنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه از همان ابتدا هم چنین بنایی نبوده است که یک پلیس ویژه مانند پلیس فتا برای کودکان راه‌اندازی شود، تصریح کرد: چنانچه کودکی مرتکب بزه شود و به کلانتری منتقل شود، قطعا به صورت جداگانه و خاص و توسط افراد خاص نیز به وضعیت او رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز