خبرگزاری کار ایران

سیاوشی:

رئیسی لایحه تامین امنیت زنان را در اولویت کاری خود قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۸۷۳

نماینده مردم تهران امروز در نطق میان دستور خود مواردی را متذکر شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران امروز در نطق میان دستور خود مواردی را متذکر شد. نطق سیاوشی به شرح زیر است:

۱. نوروز نماد صلح، آشتی گفت‌وگو و همدلی است مسئولان کشوری با رفع مشکلات مردم و تدبیر اوضاع و احوال این ایام جشن نوروز را بر کام مردم شیرین سازند.

۲. امیدواریم ریاست محترم جدید قوه قضائیه در اجرای وظایف قانونی خویش که بر پایه عدل و پیشگیری از جرم در جامعه است موفق شود همچنان که مقام معظم رهبری هم بر تاثیرپذیری در تاثیرناپذیری از ظلم‌ها و جوسازی‌های سیاسی تاکید کرده‌اند آفت این قوه سیاست زدگی و سلیقه‌گرایی است که امید می‌رود که این دو مهم از قوه قضائیه رخت بربندد و مردم احساس امنیت و آرامش و قانون‌گرایی تقویت شود. اقتضا دارد برای تقویت دستگاه قضا هر چند که از تفتیش قوای نسبی در قانون اساسی لحاظ شده با همکاری قوای دیگر برای تحقق ماموریت‌های ذاتی قوه قضائیه راهکارهای اجرایی مطلوب‌تری پیدا کند. پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت زندانیان، مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی و جرائم سازمان یافته و همکاری‌های قضائی بین‌المللی بدون تردید با مساعدت و همدلی تمام نهادهای اجرایی و قوای مقننه و مجریه بی‌اثر نمی‌باشد همچنین امید است حجت الاسلام رئیسی امسال ارسال لایحه تامین امنیت زنان به مجلس را در اولویت کاری خود قرار دهند.

۳. وزارت امور خارجه در پیشبرد دیپلماسی خصوصا تعاملات مثبت و موثر با جهان به ویژه اتحادیه اروپا موفق عمل کرده است انتظار این است اکنون تنش‌زدایی و توسعه روابط با کشورهای منطقه را به طور جدی در دستور کار خویش قرار دهد تا ما بتوانیم از ظرفیت‌های منطقه به نحو موثرتری در ارتقای منافع ملی و پیشرفت کشور و رفاه مردم استفاده کنیم در این راستا بایستی تلاش شود سفر ریاست محترم جمهور به عراق موجبات یک روابط پرثمر را فراهم آورد و انتظار گسترش روابط اقتصادی بیشتر با عراق می‌رود. مسلما این کشور نبایستی دوستان زمان بحران خود را به فراموشی بسپارد طی سال جاری شاهد افزایش مراجعین به دلیل نارضاتی وضعیت خودرو بوده‌ایم سیاست‌گذاری‌های غلط از سوی وزارت صمت و ورود واسطه‌گران و دلالان در این صنعت باعث بروز این مشکل شده و همچنان که می‌دانیم زمان تحویل خودروی برخی از متقاضیان سال ۹۶ بوده سالی بدون نوسانات ارزی ولی هنوز به آنها تحویل داده نشده است ذیل بهانه نوسانات ارزی. اما باید خودروهای باقیمانده در گمرک در سریعترین زمان ممکن تحویل شوند و بایستی بخش‌هایی که تعارض منافع دارند مستقل باشند تا تنظیم بازار اتفاق بیفتد و این می‌شود که هم یک دستگاه قیمت‌گذار باشد و هم سهامدار باشد و هم مجوز دهد و هم نظارت کند و هم نظارت بر عرضه‌اش نماید. ثبت سفارش‌ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که فقط مصرف‌کننده واقعی آن را انجام دهد و ثبت برای دلالان غیرممکن باشد.

۵. در مجلس دهم نمایندگان تهران این افتخار را داشتند که به مسائل و مشکلات برخی روستاها و شهرستان‌های اسلامشهر، پردیس، ری و شمیرانات ورود کنند و وضعیت روستاها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی همچون سعید‌آباد، میان‌آباد، اسلام‌آباد و ... را رصد کنند. بحث مهاجرت به تهران از تبعات فقدان سند آمایش ملی است ۴۰سال است که پروژه محرومیت زدایی به تصویب می‌رسد اما هر ساله جمعیت حدود ۲۵۰ هزار نفر به تهران اضافه می‌شوند که اکثرا در حاشیه روستاها ساکن می‌شوند در نتیجه ضروری است که روش دیگری برای حل مشکلات حاشیه‌نشینی و محدودیت مهاجرت به تهران اندیشیده شود.

۶. متاسفانه در سال‌های اخیر تفسیر نادرستی از اصل ۴۴ قانون اساسی انجام شده و راه را بر خصوصی‌سازی‌های غیرمتعارف باز کرده است تا جایی که حوزه‌هایی همچون آ‌موزش و پرورش و آموزش عالی به شدت تحت تاثیر قرار داده و تحت تاثیر مسائل اقتصادی درآمده و جنبه فرهنگی را کم‌رنگ نموده است در بحث آموزش عالی گسترش مافیای کنکور از پیامدهای خصوصی‌سازی است. دانش‌آموز باهوش و بی‌پول که نمی‌تواند پولی برای کتاب‌ها وکلاس‌های کنکور پرداخت کند به دانشگاه خوب راه پیدا نخواهد کرد. در این راستا طرح برخی از نمایندگان مبنی بر ممنوعیت تبلیغ کلاس‌های خصوصی کنکور و مدارس غیر انتفاعی در رسانه ملی تبلیغات بیلبوردی در نوبت صحن قرار دارد که امید است در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز