خبرگزاری کار ایران

طیبه سیاوشی به تماشای نمایش «ضَن» نشست/ضرورت پرداخت تئاتر به مسائل زنان

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۹۰۳

«طیبه سیاوشی» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به تماشای نمایش «ضَن» با موضوع مشکلات و مسائل زنان نشست.

به گزارش ایلنا، طیبه سیاوشی (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس) با حضور در تماشاخانه سپند به تماشای نمایش «ضَن» به نویسندگی و کارگردانی مهیار احمدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصور نشست.

این نماینده مجلس پس از تماشای این اثر گفت: من فکر می‌کردم «ضَن» کاری دانشجویی باشد اما با نمایشی قوی مواجه شدم.

سیاوشی ادامه داد: موضوعی که دستمایه این نمایش شده بسیار تلخ است اما در اجرا و نوع روایتی که برای گفتن از این مسائل انتخاب شده، مسائل انقدر به نظر تلخ نمی‌آمد و قابل شنیدن بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: اگر در جامعه‌مان در جایی حضور زنان محدود شده اما در یان اثر نمایشی زنان هم در اجرای موسیقی زنده حضور دارند و هم کار نمایشی‌شان می‌تواند نمایانگر پیشرفت زنان باشد. از طرف دیگر معتقدم بسیار مهم و ضروری است که هنر تئاتر بیش از پیش در زمینه مسائل و مشکلات زنان کار کند.

طیبه سیاوشی به تماشای نمایش «ضَن» نشست/ضرورت پرداخت تئاتر به مسائل زنان

نمایش «ضَن» که نویسنده، طراح و کارگردان آن مهیار احمدی و به تهیه‌کنندگی محمدرضا منصور است، با حضور هشت بازیگر زن، نگاهی متفاوت به معضلات زنان، تعرضات و... در جامعه امروز دارد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: یه روز رفتم خونه یه مرد، وقتی رفتیم تو؛ خودم و دیدم که توی خونش نشستم و دارم با عروسک‌های پاره‌ام بازی می‌کنم. می‌گفت تازه از زنش جدا شده، عکس زنش رو نشونم داد. خودم بودم که با غرور جلوی عکاس ژست گرفته بودم.

بازیگران این نمایش برکه بذری، مهسا باوفا، آیدا رزاق‌زاده، گیز طاهایی، شیرین کاشفی، نوشین کریمی، فرشته مرعشی و محیا نمازی هستند.

سایر عوامل نمایش «ضَن» عبارتند از: مدیر تولید: عادل شادرو، آهنگساز: امیر موسوی، طراح گریم: بهاره اسدی، طراح لباس: حمیرا کامل، دستیاران کارگردان: علیرضا نصراله‌زاده، سوگند انتظاری، منشی صحنه: سوگند انتظاری، نوازندگان: ستاره سادات اخوی، محیا نامداری، سارا قانمی.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این اثر به سایت تیوال یا پردیس تئاتر سپند به نشانی تهران، خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز