خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان هشدار داد:

برخورد شدید پلیس با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۷۷۲

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان گفت: برخورد پلیس با فروشندگان و عرضه‌کنندگان موادمحترقه غیرمجاز و کسانی که به هر نحوی زمینه مزاحمت و آزار و اذیت شهروندان را فراهم کنند بسیار شدید خواهد بود.

به گزارش ایلنا از رشت، سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد در نشست با خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: برخورد پلیس با فروشندگان و عرضه‌کنندگان موادمحترقه غیرمجاز و کسانی که به هر نحوی زمینه مزاحمت و آزار و اذیت شهروندان را فراهم کنند، بسیار شدید خواهد بود.

وی پیشگیری از حوادث تلخی مانند چهارشنبه آخر سال را مستلزم ارتقاء فرهنگ ایمنی با استفاده از سه اصل آگاهی، آموزش و الزام دانست و افزود: بسیاری از والدین بدون آگاه‌سازی و آموزش مناسب فرزندان، به سراغ سومین اصل یعنی الزام می‌روند و سعی می‌کنند با توسل به زور و اجبار، آنها را از کاری منع یا به کاری ترغیب کنند که معمولا این شیوه با شکست مواجه می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: آگاهی از خطرهای چهارشنبه آخر سال و راه‌های مقابله با این خطرها با استفاده از شیوه‌های آموزشی، در پیشگیری از بروز حوادث تلخ موثر خواهد بود .

سرهنگ رسول‌زاده گفت: افرادی که در چهارشنبه آخرسال برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنند برابر قانون و با هماهنگی مقام قضایی با آنها برخورد شده و تا بعد از تعطیلات نوروز در اختیار پلیس خواهند برد.

وی تاکید کرد: هیچگونه مواد محترقه بی‌خطری وجود ندارد و مواد محترقه، کم‌خطر یا پر خطر هستند زیرا مواد اولیه‌ای که برای ساختن این نوع مواد منفجره و محترقه استفاده می‌شود آتش‌زا و مشتعل کننده هستند و ممکن است خسارت‌های جانی و مالی داشته باشند.

رسول‌زاده با بیان اینکه شادی و نشاط با بیم و حسرت سازگاری ندارد، گفت: پلیس با شادمانی مردم و داشتن فضای گرم و صمیمی خانواده‌ها مخالف نیست به شرطی که این شادی باعث سلب آسایش و آسیب به دیگران نشود.

این مقام انتظامی با تقدیر از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس در چهارشنبه آخرسال گذشته، بیان کرد: برابر اعلام مرکز اورژانس گیلان در چهارشنبه آخر سال 96، تعداد 142 مصدوم در استان داشتیم که این رقم نشاندهنده کاهش 7 درصدی تعداد مصدومان نسبت به سال گذشته است.

سرهنگ رسول‌زاده به اقدامات مؤثر پلیس در پیشگیری از توزیع مواد محترقه خطرناک در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: از ابتدای اسفندماه سالجاری تاکنون بیش از 582 هزار عدد مواد محترقه خطرناک و غیرمجاز کشف شده است.

وی با تاکید بر قاطعیت پلیس در برخورد با هنجارشکنان در ایام پایانی سال ابراز امیدواری کرد تا با همکاری خوب مردم و والدین گرامی، شاهد کاهش تلفات و حوادث ناگوار چهارشنبه آخرسال باشیم.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان در پایان از شهروندان خواست گزارش‌های خود در خصوص فعالیت واحدهای صنفی متخلف و فروشندگان مواد محترقه غیراستاندارد، را از طریق مرکز فوریت‌های 110 با پلیس در میان بگذارند تا ضمن همکاری و مشارکت با پلیس برای تامین نظم و امنیت، شیرینی و لذت بهار و آغاز سال جدید را به سایر شهروندان خود هدیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز