خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی پلیس گیلان:

آموزش‌همگانی یکی از راه‌های اساسی تحقق پیشگیری اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۸۹۵

معاون اجتماعی پلیس گیلان، آموزش همگانی را یکی از راه‌های اساسی تحقق پیشگیری اجتماعی عنوان کرد و گفت: برقراری نظم و امنیت مطلوب با پیشگیری اجتماعی محقق می‌شود.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، محمدرضا جعفری خیرخواه امروز در دیدار با امام‌جمعه این شهرستان بیان  کرد: اقدام‌های سلبی پلیس ویژه برخورد با قاچاقچیان، سارقان و مجرمان است.

معاون اجتماعی پلیس گیلان اقدام‌های ایجابی پلیس را مهم‌تر از اقدام‌های سلبی عنوان کرد و تصریح کرد: آموزش‌همگانی و مشارکت‌عمومی شهروندان از اقدام‌های ایجابی پلیس محسوب می‌شود.

جعفری خیرخواه، با تأکید بر اینکه ایجاد امنیت به‌تنهایی به عهده پلیس نیست، افزود: مردم در تامین‌امنیت مطلوب سهم مهمی دارند و پلیس برای تامین امنیت نیازمند مشارکت و همکاری مردم است.

وی دلیل حضور پلیس در دانشگاه‌ها و مراکز علمی را فرهنگ‌سازی خواند و افزود: سطح آگاهی جامعه باید ارتقا پیدا کند زیرا بستر وقوع بسیاری از جرائم ارائه نکردن آموزش به شهروندان است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای صحیح ماموریت و خدمت به مردم راهبرد مهم پلیس است، اظهار کرد: پلیس با همراهی مردم و دستگاه‌های مختلف از تمام امکانات موجود برای مقابله با ناهنجاری‌ها استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برقراری نظم و امنیت مطلوب با پیشگیری اجتماعی تحقق پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: آموزش همگانی یکی از راه‌های اساسی تحقق پیشگیری اجتماعی است.

جعفری خیرخواه پلیس را در خط مقدم برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: پلیس آخرین نهاد در خط حرکتی برخورد با ناهنجاری‌ها بوده و به دلیل بعضی از کاستی‌ها مجبور است در فرهنگ‌سازی و پیشگیری از جرم ورود کند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان اظهار کرد: پلیس نهادی فرهنگ‌ساز نیست بلکه نگاه ما بر این مبنا است که موضوع‌های اجتماعی را نباید تبدیل به مسائل امنیتی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز