خبرگزاری کار ایران

با حضور دانش آموزان پیش دبستانی ودبستانی؛

همایش مدیریت مصرف آب در آمل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۲۷۰

همایش مدیریت مصرف با عنوان " نمایش رنگین کمان شادی " بامحوریت آموزش مدیریت مصرف آب با حضور دانش‌آموزان پیش دبستانی ودبستانی درآمل برگزار شد.

همایش مدیریت مصرف با عنوان «نمایش رنگین کمان شادی» بامحوریت آموزش مدیریت مصرف آب با حضور دانش آموزان پیش دبستانی ودبستانی در آمل برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ساری، مدیر امور آب و فاضلاب منطقه آمل در این همایش، به بیان راهکارهای صرفه جویی و نقش موثر دانش آموزان و والدین آن‌ها در مدیریت مصرف آب پرداخت و گفت: آب نخستین واژه‌ای است که دانش آموزان در محیط آموزشی آن را فرا می‌گیرند

شعبان زروکی با بیان اینکه متوسط بارندگی در دنیا ۸۰۰ میلی متر و در ایران ۲۵۰ میلی متر است، افزود: کشور ایران جزءکشورهای خشک و نیمه خشک دنیا محسوب شده و اگر در مصرف آب مدیریت اعمال نشود، تا چند سال آینده با بحران جدی در این بخش مواجه خواهیم شد.

وی، منابع تامین آب شرب منطقه آمل را از طریق ۲۵ حلقه چاه عنوان و تصریح کرد: ۵۷ میلیون لیتر آب آشامیدنی توسط مشترکین این منطقه در طول شبانه روز مصرف می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه آمل، هزینه هر یکهزار لیتر آب در مازندران را بالغ بر ۵۰۰ تومان دانست و اظهار داشت: از این مبلغ به طور متوسط ۲۰۰ تومان از مشترکین دریافت می‌شود، این درحالی است که قیمت هر هزاز لیتر آبهای بسته بندی شده ۳هزارو ۲۵۰ برابرآب شهری است.

زروکی، در ادامه سخنانش، به اجرای طرح جامع فاضلاب در منطقه بابل اشاره وتصریح کرد: حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی منابع آب زیر زمینی، افزایش سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از شیوع بیماریهای واگیردار، تضمین سلامت جامعه و نسلهای آینده و حفظ اکوسیستم دریای خزر مهم‌ترین فواید اجرای این طرح است.

وی، با بیان اینکه هر متر مکعب فاضلاب ۴۰ برابر ظرفیت خود آلودگی ایجاد می‌کند، اظهارداشت: همه بایدتلاش کنیم تا منابع آب زیرزمینی رابه آسانی آلوده نسازیم.

در پایان این همایش، نیز مسابقه نقاشی برگزار و به منتخبین هدایایی اهدا شد.
گروه نمایش رنگین کمان با اجرای برنامه‌های نمایش، طنز و برگزاری مسابقه راهکارهای مصرف صحیح آب را به دانش آموزان آموزش دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز