خبرگزاری کار ایران

راد خبر داد:

ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال تا 15 فروردین/ مجوز دولت برای واردات نارنگی

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۷۶۶

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری از افزایش ساعت کاری میادین تا 29 اسفندماه خبر داد و گفت: تا پایان هفته چهار بازار به بازارهای خود اضافه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیش از ظهر امروز سید سعید راد در نشست خبری که به مناسبت خدمات میادین میوه و تره‌بار شهرداری در عید نوروز برگزار شد، گفت: قیمت‌های ما در بخش میوه‌جات 35 تا 40 درصد پایین‌تر از سطح شهر است. همچنین در بخش حبوبات نیز به طور میانگین قیمت‌های ما 22 درصد پایین‌تر از سطح شهر  است و در بخش فرنگی‌جات که شامل سیب‌زمینی، پیاز، سبزیجات و ... می‌شود با قیمت‌های 30 درصد پایین‌تر از سطح شهر ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: تا آخر این هفته چهار بازار به بازارهای میادین ما اضافه می‌شود تا بتوانیم سرانه خدمات خود را افزایش دهیم همچنین ساعت کار میادین در این ایام افزایش یافته و تعطیلی ظهر میادین را برداشته‌ایم. در حال حاضر بازارهای ما از ساعت 8 صبح تا 9 شب به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند و این روند تا 29 اسفند ادامه خواهد داشت. پس از این تاریخ به خاطر رفاه حال کارکنان میادین، ساعت کار تا ساعت شش بعد از ظهر خواهد بود.

وی در خصوص گوشت و مرغی که در میادین عرضه می‌شود، گفت: ما تا دقیقه آخر امسال هر مقداری که دولت به ما گوشت و مرغ عرضه کنند در میادین توزیع خواهیم کرد. ما در این زمینه تابع سیاست‌های دولت هستیم امروز هم در بازارها مقداری گوشت داخلی توزیع کردیم که با سطح شهر حدود 20 درصد تفاوت قیمت داشت.

راد با بیان اینکه اتحادیه بر فعالیت غرفه‌داران نظارت دارد، عنوان کرد: 1365 غرفه در میدان مرکزی داریم. روزانه 16 هزار تن کالا وارد این میدان می‌شود که کل میوه سطح شهر و 6 استان را تامین می‌کند روزانه 20 هزار خودرو وارد میدان مرکزی تره‌بار می‌شوند.

وی افزود: میدان‌های ما به سیستم ترافیک وصل شده و توسط دوربین‌های ترافیکی رصد می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار با بیان اینکه قانونا سازمان میادین نباید عوارض پسماند و نوسازی دریافت کند، گفت: ما برای بازیافت زباله‌های میادین بعضی از آنها را به دامداری‌ها می‌دهیم تا دیگر هزینه جمع‌آوری زباله پرداخت نکنیم ضمنا یک گروه از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر هم در حال مطالعه هستند تا زباله میادین به خوراک دام یا کمپوست تبدیل شود.

راد اضافه کرد: مشتریان میادین میوه و تره‌بار در شش ماهه پایانی سال 97 رشد 30 درصدی داشته‌اند و این را تراکنش‌های بانکی می‌گوید.

وی با بیان اینکه صادرات سیب و پرتقال تا 15 فروردین ممنوع شده است، اظهار کرد: ما اصرار داشتیم این ممنوعیت تا اطلاع ثانوی باشد چرا که این میوه‌ها صادرات زیادی داشتند اکنون از لحاظ میوه، سبزیجات و فرنگی‌جات مشکلی نداریم. ضمنا در حوزه واردات ما متولی نیستیم. ما فقط خواستیم نارنگی وارد شود که دولت مجوز آن را داد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری خاطرنشان کرد: غرفه‌های ما امسال فروش بیشتری داشتند و این هم می‌تواند به خاطر قیمت باشد و هم می‌تواند به خاطر خدمات ما باشد.

وی از راه‌اندازی سامانه اینترنتی یا اپلیکیشن میادین میوه و تره‌بار خبر داد و گفت: اپلیکیشنی که راه‌اندازی شده مربوط به گوشی‌های اندروید است و نام آن «بازار روز همراه» است. برای گوشی‌های IOS هم در تلاش هستیم تا اپلیکیشن طراحی شود.

او افزود: گوشت داخلی با کارت ملی توزیع نمی شود؛ بلکه گوشت تنظیم بازار است که با کارت ملی توزیع می شود.با هر کارت ملی می شود ۳ و نیم تا ۴ کیلو گوشت تنظیم بازار دریافت کرد و یک ماه برای مراجعه نیز وقت هست. ما دیروز و امروز توزیع گوشت تنظیم بازار داشتیم اما نمی دانیم بعد چقدر توزیع خواهیم کرد. هرقدر که دولت به ما گوشت ارائه کند توزیع خواهیم کرد. سیستم توزیع گوشت تنظیم بازار را هم ستاد تنظیم بازار مشخص می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز