خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت خبر داد:

واگذاری تمام اختیارات دولت در خصوص محصول چای به سازمان چای کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۰۵۶

سازمان چای کشور باید در محدوده وزارت جهادکشاورزی و زیرنظر وزیر، به همه امور مربوط به چای اعم از واردات و صادرات و هر نوع کاری که مرتبط با چایکاری می شود، اقدام کند.

سخنگوی دولت گفت: تمامی اختیارات دولت اعم از واردات، صادرات، تولید و فروش و بازرگانی محصول چای، به سازمان چای کشور واگذار شده است.

به گزارش ایلنا گیلان، محمدباقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در نشست بررسی مشکلات چای که محمد علی نجفی استاندار گیلان و دست اندرکاران این محصول کشاورزی حضور داشتند، اظهار کرد: تفویض اختیارات دولت به سازمان چای به‌منظور رفع مشکل چایکاران شمال کشور و جلوگیری از تداخل تصمیمات دیگر سازمان ها و مغایر نبودن تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها درخصوص چای با منافع چایکاران، انجام شده است.

وی افزود: بر این اساس، سازمان چای کشور باید در محدوده وزارت جهادکشاورزی و زیرنظر وزیر، به همه امور مربوط به چای اعم از واردات و صادرات و هر نوع کاری که مرتبط با چایکاری می شود، اقدام کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خاطرنشان کرد: سازمان چای همچنین موظف است که امور چای را ساماندهی کند و در این روند، اگر هم با موانع و مشکلاتی مواجه شد، دولت از هیچ کمکی در روند بهبود تولیدات و افزایش کیفیت محصول چای کوتاهی نخواهد کرد.

نوبخت در ادامه سخنانش گفت: مبلغ ۲۵ میلیارد تومان بابت بهزراعی باغات چای کشور تا هفته آینده به حساب چایکاران واریز می شود.

وی ادامه داد: صندوق حمایت از کشاورزی گیلان در حال تاسیس است و در این زمینه کمیته ای هم تشکیل شده تا آن را به سرانجام برساند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: بقیه مبلغ مربوط به به‌زراعی باغات چای، با راه اندازی این صندوق واریز می شود.

وی با یادآوری اینکه در سال(۹۰) ۲۸ میلیارد تومان و در سال(۹۱) ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش چای و به‌منظور کمک به چایکاری در نظر گرفته شده بود، افزود: اعتبار اختصاص یافته به امر چایکاری در سال ۹۲ به عنوان نخستین سال آغاز به کار دولت تدبیر و امید، ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

نوبخت اختصاص مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش چای کشور در سال ۹۳ را نشان دهنده اهتمام و توجه جدی دولت به موضوع چایکاری و رفع مشکلات این بخش عنوان کرد.

محمدباقر نوبخت سخنران مراسم ۲۲ بهمن و راهپیمایی گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز