خبرگزاری کار ایران

خسروپناه:

هیچ خط قرمزی در کرسی‌های ترویجی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۷۲۲

رییس دبیرخانه هیات و معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز هیچ استادی نمی‌گوید که گفتگوی آزاد در دانشگاه صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خسروپناه رییس دبیرخانه هیات و معاون علوم انسانی و هنر  دانشگاه آزاد اسلامی در سومین کنگره کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره در چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بیش از هزار طرح نظریه به هیات اجرایی نظریه پردازی آمده است که از این هزار طرح بیش از ۴۰۰ طرح به عنوان نظریه اجرا شده ولی ۴۶ نظریه و نوآوری پذیرفته و ثبت شده است.در این پنح سال طرحی با عنوان کرسی ترویجی ایجاد شده که در این مدت ۲۶۰۰ کرسی ترویجی در کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: ما در این پنج سال اخیر ابتدا نشست اول را در دانشگاه شهید بهشتی  برگزار کردیم. پس از آن حدود دو سال پیش در دانشگاه طباطبایی نشست دوم در این زمینه بزگزار شد. و حالا  این سومین نشست پنج سال اخیر است که دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

خسرو پناه افزود: کار بسیار ارزشمند تشکیل کمیته‌های دستگاهی در دانشگاه‌ها است. امروز دانشگاه‌‌های ما در برگزاری کرسی‌ها تمرکز دارند. در برگزاری کرسی‌های ترویجی ما هیچ خط قرمزی نداریم  وتمام اساتید آزادند با روش علمی به بحث بپردازند. به عنوان مثال ما کرسی‌هایی در نقد نظریه ولایت فقیه داشتیم که بحث و گفتگو در آن شکل گرفت.

رییس دبیرخانه هیات و معاون علوم انسانی و هنر  دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز هیچ استادی نمی‌گوید که گفتگوی آزاد در دانشگاه صورت نمی‌گیرد. نظریه یک ادعای نو، روشمند و مورد قبول نسبی اساتید فن است. اما چگونه این امر می‌تواند در دانشگاه‌های ما توسعه پیدا کند؟ ما تا زمانی که فلسفه‌های علوم به ویژه روش شناسی علوم را در رشته‌های مختلف راه نیندازیم شاید امیدی نباشد که کشف و تولید نظریه‌ها توسعه پیدا کند.

خسروپناه در پایان اظهار داشت: سیستم ما آموزش محور است لذا می‌بینیم که آمار استادیاران ما زیاد و آمار اساتید ما کم است. این ساختار باید به ساختار پژوهش محور کار آمد تبدیل شود. یکی از راه کارها برای رفتن به سمت ساختار پژوهشی تاسیس رشته‌های بین رشته‌ای و دانشکده‌های بین رشته است. در کشور ما از رشته‌های میان رشته‌ای صحبت می‌شود ولی از دانشکده میان رشته‌ای صحبت نمی‌شود.

در انتهای سومین کنگره کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره از ۱۵ اساتید صاحب نظر موفق تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز