خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

ضرورت ورود مجلس به ساخت برج‌باغ‌ها در تهران/ باغ‌ها باید فریز شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۴۹۱

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اعطای مجوز به ساخت و ساز 62 برج‌باغ در تهران اظهار کرد: انتظار این است که مجلس به مقوله فریز باغ‌ها در همه کلانشهرها ورود کند و جلوی ضرر را بگیرد.

ناهید خداکرمی‌ (رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی‌ درخصوص برج‌باغ‌های شهر تهران باید ایفای نقش کند، اظهار داشت: گرم شدن زمین، آسیب لایه اوزون، تولید گازهای گلخانه‌ای و ... مسائلی هستند که در دنیا مطرحند. انتظار این است که مجلس فریز باغ‌ها را در همه کلانشهرها به عنوان یک قانون مصوب کند.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه ما نمی‌توانیم مسائل را به مجلس دیکته کنیم، گفت: خود مجلس باید مسائل را رصد کنند؛ چراکه وقتی گازهای گلخانه‌ای افزایش یابند، نه‌تنها محیط را دچار تغییر می‌کنند؛ بلکه تغییرات محیطی روی سلامت مردم هم تاثیر می‌گذارد. ما انتظار داریم قانونگذار رصد کند و فریز تمامی‌باغات و زمین‌های مزروعی کلان تمام ایران را در دستور کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: شورای عالی استان‌ها می‌توانست این موضوع را به مجلس پیشنهاد دهد و ما هم با نمایندگان در این خصوص صحبت کردیم، اما از نمایندگان انتظار می‌رود بیشتر در نگهداری باغات ایفای نقش کنند. دستگاه قضا می‌تواند به راحتی لوایحی را که شورای شهر تهران مصوب می‌کند، به استناد حقوق مکتسبه یا حقوق مالکانه بشکند، اما اگر اینها توسط مجلس قانون شود، این احتمال از بین می‌رود.

خداکرمی‌ تاکید کرد: ما انتظار داریم مجلس به موضوع برج‌باغ‌ها ورود کند و منافع عمومی‌ مردم را در این حوزه لحاظ کند. مجلس می‌تواند با فریز کردن باغات در کل کشور و به‌خصوص کلانشهرها می‌تواند تا حدی جلوی ضرر را بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز