خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر نظارت وزارت بهداشت خبر داد:

ابلاغ سنجه‌های نسل چهارم اعتباربخشی

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۲۹۸

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از ابلاغ سنجه های نسل چهارم اعتباربخشی خبر داد و گفت: مدیریت منابع موجود، رهبری و شورآفرینی سازمانی جزیی از اعتباربخشی نسل چهارم است که منجر به ارتقای کیفیت و کارایی و بهره وری بیمارستانی می شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا عسگری مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، از ابلاغ سنجه های نسل چهارم  اعتباربخشی خبر داد و گفت: مدیریت نرم افزار منجر به کارایی و کارآمدی حوزه سلامت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتباربخشی ابزاری برای ارتقای کیفیت است، افزود: سطح اعتباربخشی هر مرکز ماحصل بازدید و نظارت از هر بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است و تنها مدل ارزیابی سیستم محسوب می شود که به تمام ابعاد بالینی و غیر بالینی بیمارستان ها و مراکز درمانی می پردازد. 

 عسگری بیان کرد: مدیریت منابع موجود، رهبری و شورآفرینی سازمانی جزیی از اعتباربخشی نسل چهارم است که منجر به ارتقای کیفیت، کارایی و بهره وری بیمارستانی می شود.

مدیرکل دفترنظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: مسیر موفقیت در نسل چهارم، مدیریت بهینه منابع موجود بیمارستان، رعایت استاندارد پایه خدمت و ترویج اخلاق حرفه ای در تمام سطوح است.

وی خطاب به معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بر نظارت مستمر از مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: معاونین درمان در هر دانشگاهی باید بر تمام مراکز درمانی استان خود نظارت داشته و ضامن حفظ حقوق خدمت گیرنده و خدمت دهنده باشند.

 عسگری از رونمایی چک لیست های کشوری نظارت بر درمان موسسات پزشکی و پیراپزشکی، در این اجلاس خبر داد و گفت: این چک لیست ها به عنوان یکی از ابزارهای نظارتی لازم در عرصه خدمات بالینی به شمار رفته و از اعمال سلیقه های شخصی ناظران جلوگیری کرده و امکان رصد ارتقای خدمات کشوری را فراهم می کند.

وی با تاکید بر تداوم نهضت ثبت و تحلیل ریشه ای خطاهای درمانی و اصلاح فرآیندها، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که خدمات قابل تقدیر نیروهای درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و تمام گروه ها در این روزهای دشوار باعث شده که آشفتگی های حوزه های دیگر خدماتی و اجتماعی را در نظام سلامت شاهد نباشیم و این عظمت کار نیروهای ما است که باید پاس داشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز