خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش‌:

۳۲۰ هزار نفر به جمع هنرآموزان اضافه شدند

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۶۴۳

مدیرکل دفتر کاردانش آموزش و پرورش گفت: طی سه سال اخیر ۶۰۰ هزار دانش آموز داشتیم که به بالای ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایلنا، مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش شامگاه گذشته در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «چالش‌های آموزش مهارتی» روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت، با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در حوزه کار و کارآفرینی تاکید کرد و گفت: قانون نظام جامع آموزش و تربیت مهارتی و فنی و حرفه‌ای نیز مصوب شده تا یک وحدت جدی را ایجاد کند.

وی افزود: امسال با سه ساله شدن هنرستان‌ها، ۳۲۰ هزار نفر به جمع هنرآموزان ما اضافه شد. طی سه سال اخیر ۶۰۰ هزار دانش آموز داشتیم که به بالای ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آمار پذیرش و ثبت نام ما در پایه دهم ۳۷ درصد در سال جاری بود، گفت: قرار است تا پایان برنامه ششم به نرخ ۵۰ درصد برسیم که الزاماتی نیاز دارد.

وی با اشاره به تغییرات سریع تکنولوژی و گستردگی در حوزه مشاغل گفت: اگر قرار است به آمار ۵۰ درصدی برسیم و آموزش‌ها هم با کیفیت باشند تعامل بین دستگاهی بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است. مشوق‌های بیمه‌ای و کارفرمایی برای افزایش جذب فارغ‌التحصیلان نیز لازم است. ۷۰ درصد مشاغل توسط افراد با مدرک پیش دانشگاهی پر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز