خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا یزد:

هنگام خرید اینترنتی عید مراقب مجرمان و کلاه برداران باشید

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۶۱۵

رئیس پلیس فتای استان یزد با اشاره به بیشتر شدن خریدهای اینترنتی توسط کاربران در روزهای پایانی سال گفت: هنگام خرید اینترنتی عید مراقب مجرمان و کلاهبرداران باشید.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در روزهای پایانی سال کلاهبرداری در فضای مجازی نسبت به گذشته افزایش یافته، بنابراین شهروندان باید در خرید و فروش در این فضا هوشیار باشند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود وقت و در دسترس بودن اینترنت و فروشگاه‌های اینترنتی و تخفیف‌هایی که به مناسبت‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود عده زیادی از کاربران جهت خریدهای خود به فروشگاه‌های اینترنتی رو می‌آوردند.

رئیس پلیس فتا یزد با اشاره به حضور همیشگی مجرمان اینترنتی اضافه کرد: مجرمان اینترنتی از روش‌های مختلفی از جمله راه اندازی سایت و یا کانال‌های جعلی و یا ایجاد درگاه‌های بانکی جعلی استفاده می‌کنند.

وی بیان داشت: یکی از روش‌های کلاهبرداری ایجاد یک سایت و یا صفحه در شبکه‌های اجتماعی با درج تصاویر کالاهای مختلف و اعلام قیمت‌های مناسب است که باعث فریب قربانی شده و وی را ترغیب به خرید می‌کنند.

ابوطالبی با بیان اینکه لازم است شهروندان در صورت نیاز به خرید اینترنتی از کارت‌هایی استفاده کنند که موجودی آن تنها به میزان خرید مورد نیاز باشد افزود: فرد مجرم ضمن راه‌اندازی فروشگاه قربانیان را به درگاه‌های بانکی جعلی کشانده و اطلاعات بانکی از جمله شماره کارت و رمز دوم را به دست آورده و به وسیله آن اقدام به خالی کردن حساب بانکی فرد قربانی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان برای خرید از کارت‌های بانکی که موجودی آنها مبلغ زیادی است پرهیز کنند تصریح کرد: در زمان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی به سایت‌های معتبر و دارای مجوز که دارای نشان اعتماد الکترونیک یا دارای ‌نماد هستند مراجعه کنند.

ابوطالبی از شیوه دیگر کلاهبرداری در فضای مجازی خبر داد و افزود: کلاهبرداران در قالب خریدار از فروشندگان کالا مبلغی را به صورت سرقت از حساب دیگران برداشت می‌کنند و به فروشنده می‌دهند که این موجب مسدود شدن حساب فروشندگان و بروز مشکلات می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز