خبرگزاری کار ایران

راهنمای جامع خرید جاروبرقی؛ از مهم‌ترین معیارهای خرید تا آخرین قیمت‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۱۵۹

جاروبرقی وسیله ای است که سبب تسریع در کار نظافت می شود. پاکیزگی و نظافت محیط های مختلف ازجمله منازل و محیط های کاری امری ضروری است و همه مردم سعی دارند محیط خود را از انواع آلودگی پاکیزه نگه دارند. دقت در خرید جاروبرقی زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانید جاروبرقی خریداری شده جوابگوی یک عمر خانواده می شود.

 قیمت بالای لوازم خانگی و همچنین ویژگی های متنوع این لوازم ازجمله جاروبرقی اقتضا می کند قبل از خرید، آگاهی لازم را کسب کنید. اگر شما نیز قصد خرید جاروبرقی دارید و نمی دانید که بر اساس چه فاکتورها و نکاتی، جاروبرقی مورد نظر خود را انتخاب کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا با معرفی معیارهایی همچون قدرت و توان جاروبرقی، کیفیت فیلتراسیون، وزن و طول سیم شما را در انتخاب بهترین جاروبرقی راهنمایی کنیم.

در ابتدا لازم می دانیم با انواع جاروبرقی پاکت دارو بدون پاکت آشنا شوید . مدل های پاکت دار نیازی به شستشو و تمیز کردن مداوم مخزن و فیلتر ندارند. این در حالی است که مخزن مدل های بدون پاکت باید به طور مداوم شستشو داده شوند. فیلترها در مدل های پاکت دار در مقایسه با بدون پاکت، عملکرد بالایی داشته و خرید مدل های بدون پاکت به دلیل رعایت پایین بهداشت برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم توصیه نمی شود. در مقابل در مدل های بدون پاکت، نیازی به خرید کیسه جدید ندارید و به راحتی می توانید از پر بودن دستگاه مطلع شده یا اشیای مکیده شده توسط دستگاه را ببینید. حال برویم سراغ اصل مطلب؛ جاروبرقی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

قدرت و توان جاروبرقی

توان مصرفی یک عدد برای سنجش توان الکتریکی مصرفی توسط موتور جاروبرقی است. به عنوان مثال، اگر توان موتور یک جاروبرقی برابر با 2000 وات باشد، یعنی این جاروبرقی در هر ساعت، دو کیلووات برق مصرف می کند. به عبارتی می توان گفت هر قدر توان مصرفی دستگاه بالاتر باشد، میزان برق مصرفی نیز افزایش می یابد. مساحت و اندازه خانواده، تعداد افراد خانواده، میزان ریخت و پاشی که ممکن است در خانه داشته باشید، همگی از عواملی است که می توانند بر انتخاب میزان توان جاروبرقی شما تأثیرگذار باشند. برخی به اشتباه فکر می کنند که قدرت موتور با قدرت مکش یکی است. باید بدانید که توان مصرفی موتور هیچ گونه ارتباطی با مکش موتور و سرعت مکش ندارد. برای این که دچار گمراهی نشوید باید بگوئیم که برای بررسی دقیق کارایی دستگاه باید به دو فاکتور قدرت مکش و سرعت مکش توجه داشته باشید.

هرچه جاروبرقی قدرت مکش بیشتری داشته باشد، توانایی دستگاه در مکش آلاینده های چگال تر از فاصله دورتر بیشتر خواهد بود. واحد سنجش قدرت مکش دستگاه جاروبرقی میلیمتر آب است و مفهوم آن عبارت است از قدرت موتور مکنده در مکش ستونی از آب برحسب میلیمتر. همچنین هر اندازه سرعت مکش دستگاه بالاتر باشد، عملیات نظافت در زمان کوتاه تری پایان می یابد. در نهایت دوباره یادآوری می کنیم که  میزان قدرت مکش دستگاه، معیار مناسبی برای ارزیابی کیفیت نظافت دستگاه است نه توان موتور جاروبرقی! اختلاف بین قدرت مکش و توان موتور عمدتاً به علت تفاوت در عایق بندی بدنه، طول و اتصالات لوله ها و شکل پارویی است.

صدای جاروبرقی

می توان گفت هیچ کدام از وسایل برقی خانگی به اندازه جاروبرقی تولید صدا نمی کند. صدای زیاد دستگاه در هنگام جاروکشی می تواند موجب آزار و اذیت افراد شده و آرامش منزل را بر هم زند. صدای این وسیله برقی آنقدر آزاد دهنده است که بسیاری از خانم ها تلاش می کنند هرچه سریع تر عملیات جاروکشی را تمام کرده و دستگاه را خاموش نمایند. انتخاب جاروبرقی کم صدا در مواقعی که اعضای خانواده خواب هستند، به شما کمک خواهد کرد که از این فرصت برای تمیز کردن منزل استفاده کنید. در واقع می توان گفت صدای جاروبرقی به خاطر عایق نبودن بدنه و اطراف موتور است. از این رو برندها و طراحان جاروبرقی همواره درصدد هستند تا با ارائه ایده های متنوع، یک عایق بندی درست برای بدنه ارائه دهند و با پر کردن مایع در اطراف موتور، تا جایی که می توانند از صدای این وسیله برقی کم کنند. در هنگام خرید، بایستی با توجه به دفترچه راهنمای جاروبرقی و میزان صدای تولیدی آن که بر حسب «دسی بل» است، جاروی مناسبی را انتخاب کنید. هر چه میزان دسی بل پایین تر باشد، دستگاه دارای استاندارد بالاتری است. البته توجه داشته باشید که هرچه این قابلیت ها بیشتر برایتان ارزشمند باشد، باید انتظار قیمت بالاتر نیز داشته باشید.

راهنمای جامع خرید جاروبرقی؛ از مهم‌ترین معیارهای خرید تا آخرین قیمت‌ها

وزن و طول سیم

کاربران اصلی جاروهای برقی در منازل بانوان هستند که طبیعتاً نسبت به آقایان از توانایی جسمی کمتری برخوردارند. بهتر است وزن جاروبرقی به گونه ای باشد که بتوانید به راحتی آن را بلند کنید و در جابجایی آن اذیت نشوید. وزن مناسب برای استفاده کنندگان خانگی حدود  4 کیلو است که امروزه توسط تعدادی از برندهای مطرح سازنده به بازار عرضه می گردد.

عامل مهم دیگر در انتخاب جاروبرقی مناسب، طول سیم است. برای بسیاری از خانواده ها که دارای منازل متوسط یا بزرگ هستند، اتفاق افتاده است که هنگام جاروکشی، مجبور شده اند چندین بار سیم را از پریز درآورده و با وجود خستگی آن را به پریز دیگری وصل کنند. هرچه طول سیم جاروبرقی بیشتر باشد، راحت تر می توان آن را به مکان های مختلف و دور از محل اتصال آن به پریز برق حرکت داد. طول سیم جاروبرقی استاندارد حدود 2 یا 3 متر است که اگر کمی بیشتر در مشخصات محصول تمرکز داشته باشید، می توانید جاروبرقی با طول سیم 4 متر نیز پیدا کنید.

کیفیت فیلتراسیون

یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب بهترین جارو، کیفیت فیلتر بکار رفته می باشد. خانواده های دارای کودک خردسال، فرد سالخورده، بیمار مبتلا به آسم یا سایر مشکلات تنفسی می بایست به این فاکتور اهمیت ویژه ای داشته باشند. جالب است بدانید نسل جدید فیلترها (HEPA13) تا 99.95 درصد گرد و غبار ناشی از جارو کردن را بخود جذب می کنند. این فیلترها همچنین از پراکنده شدن ذرات معلق به کوچکی 0/03 میکرون نیز جلوگیری می کنند. خلاصه تر بگوییم، فیلترهای نسل جدید این قابلیت را دارند که یک محیط عاری از باکتری و میکروب برای خانواده شما فراهم سازند. البته این فیلترها باید به طور مرتب شسته، تمیز و بالاخص تعویض گردد.

راهنمای جامع خرید جاروبرقی؛ از مهم‌ترین معیارهای خرید تا آخرین قیمت‌ها

گارانتی و خدمات پس از فروش

بعد از آن که تک تک معیارهای معرفی شده در مورد دستگاه را سنجیدید، باید کیفیت خدمات پس از فروش را در مورد دستگاه مدنظر داشته باشد. این معیار، مکمل معیارهای یاد شده در بخش های قبل می باشد. حتی اگر کاراترین مدل یک برند را خریداری کرده باشید و در صورت بروز مشکل فنی، قطعه لازم در دسترس نباشد در این صورت پشیمان خواهید شد که انتخاب شما بهترین نبوده است. پس حتماً در مورد گارانتی دستگاه نیز اطلاعات لازم را کسب کنید و سپس اقدام به خرید نمائید.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله، اطلاعات مفیدی در زمینه انتخاب و خرید جاروبرقی ارائه دهیم. نگران قیمت جاروبرقی نیز نباشید. در فروشگاه اینترنتی زنبیل شما علاوه بر امکان خرید با بهترین قیمت جاروبرقی از جمله قیمت جاروبرقی ال جی ، قیمت جاروبرقی سامسونگ ، بوش، فیلیپس و دیگر برندها به بالاترین خدمات پس از فروش فروشگاهی در کشور دسترسی دارید. شما با خرید از این فروشگاه، امکان بهره مندی از 10 روز گارانتی خرید را بدست می آورید. گارانتی اشاره شده شامل گارانتی بهترین قیمت، اصالت، مغایرت و عودت می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز