خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در مراسم افتتاح تالار مرکزی رشت:

آینده فرهنگی گیلان درخشان است /تالار مرکزی رشت کم نظیرترین نمونه در کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۰۷۸

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تالار مرکزی رشت کم نظیرترین نمونه در کشور است خاطرنشان کرد: تالار مرکزی رشت دارای مکان مناسبی جهت برگزاری نمایشگاه‌ها است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید عباس صالحی در مراسم افتتاح تالار مرکزی رشت اظهار داشت: افتتاح تالار مرکزی رشت یکی از آرزوهای منطقه فرهنگ و هنرخیز گیلان بود.

وی با بیان اینکه افتتاح تالار مرکزی رشت سال‌ها به‌عنوان یک مهم در دل و دیده مردم رشت بود افزود: تالار مرکزی رشت یکی از ۸ تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع و زیربنای ۱۵ هزار مترمربع احداث شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تالار مرکزی رشت شامل سالن کنسرت هال موسیقی با ظرفیت ۸۰۰ نفر است گفت: تالار مرکزی رشت دارای سالن تئاتر با ظرفیت ۴۶۳ نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت ۶۶ نفر و سالن موسیقی سنتی با ظرفیت ۱۱۶ نفر است.

صالحی با اشاره به اینکه امروز می‌توانیم برای آینده استان گیلان امیدوارتر باشیم اظهار داشت: مساحت بیرونی تالار مرکزی رشت فضاهای خوبی را ایجاد می‌کند و فرصتی است برای دریچه‌های بهتر تا هنر ایرانی را به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه تالار مرکزی رشت از نظر ویژگی‌های صدا و صوت و سطح نور در سطح عالی است اظهار کرد: همانند ویژگی‌های صدا و نور در تالار مرکزی رشت در کشور به‌صورت نمونه است و می‌توان گفت در تهران هم موجود نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تالار مرکزی رشت کم نظیرترین نمونه در کشور است خاطرنشان کرد: تالار مرکزی رشت دارای مکان مناسبی جهت برگزاری نمایشگاه‌ها است.

صالحی با اشاره به اینکه با افتتاح این تالار، ۱۰ انجمنی که در رشت است مکان و جایگاه مناسبی پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: استان گیلان، استان علم، دانش و هنر است.

پروژه تالار مرکزی رشت که عملیات احداث آن از سال ۸۶ آغاز شد در اواسط اسفند ۹۷ به بهره‌برداری رسید که علت تاخیر در افتتاح آن، ارائه کار با کیفیت ذکر شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز