خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

تشکیل ستاد سفرهای نوروز ۹۸ در شرکت فرودگاه‌ها/ بازنگری در رادارها

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۰۴۰

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به بازنگری در سامانه‌های ناوبری و راداری فرودگاه‌ها در آستانه سفرهای نوروزی، از تشکیل ستادی برای تعطیلات نوروز ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین اسفندیاری با اشاره به تشکیل ستاد سفرهای نوروزی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: برای بررسی شرایط و ایجاد هماهنگی میان بخش‌های مختلف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه‌های کشور، ارائه خدمت بهینه و تکریم و رفاه حال مسافران و همچنین به منظور برنامه ریزی، ساماندهی و نظارت بر انجام فعالیت‌های نوروزی، جلسات نهایی هماهنگی در حال برگزاری است.

وی افزود: سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه‌ها و مراکز راداری کشور برای ایام نوروز و سفرهای نوروزی آماده و بازنگری شده است، تلاش شده تا در فرودگاه‌های کشور، تغییرات مرتبط بصری با این آئین باستانی ایجاد شود.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در حمل و نقل هوایی، موضوعی به نام ایام اوج سفرها داریم که تقاضای سفر در آن ایام بسیار بیشتر می‌شود، اظهار داشت: حتماً باید خدمات بسیار بهتر و مناسب‌تری در این ایام ارائه شود که عملیات رفت و برگشت حجاج بیت اللهالحرام و همچنین تعطیلات نوروزی از آن جمله است.

اسفندیاری ادامه داد: البته ما در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید همواره آماده خدمات دهی باشیم و چیزی به عنوان تعطیلی نداریم.

وی اضافه کرد: در شرکت فرودگاه‌ها در همه ایام خدمات‌‌‌دهی انجام می‌شود، مثلاً در پروازهای حج حدود ۲۰ روز اعزام حجاج و عوامل حج را داریم و پس از آن عملیات بازگشت حجاج است و در همین مقطع در برخی سال‌ها جمعیتی حدود ۱۱۰ هزار نفر جابه‌جا می‌شدند، بنابراین باید فرودگاه‌ها همیشه آماده باشند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در ایام نوروز با توجه به اهمیت این آئین باستانی، تلاش می‌کنیم در فرودگاه‌های کشور هم تغییرات مرتبط بصری در این‌باره داشته باشیم و فضای فرودگاه همسو با ایام نوروز تغییر یابد.

اسفندیاری ادامه داد: همه فعالیت‌ها در حمل و نقل هوایی، بر اساس دستورالعمل‌های بین‌المللی است، کتاب یا همان نشریه اطلاعات هوانوردی، همه مشخصات فرودگاه‌ها، مشخصات ناوبری، چگونگی پذیرش پرواز در فرودگاه‌ها، نحوه سوخت‌گیری در فرودگاه، قرنطینه و … را منتشر می‌کند.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: سعی می‌کنیم که آمادگی همکاران در بخش‌های مختلف به نحوی باشد که هیچ گونه خللی در خدمت رسانی در فرودگاه‌ها در ایام نوروز رخ ندهد.

اسفندیاری افزود: ناوبری هوایی فرایندی مستمر است و مقطعی نیست و علت تدوین دستورالعمل برای فعالیت‌های نوروزی، اهمیت دادن به این موضوع و پیگیری انجام کارهای ویژه در این ایام است.

وی بر ضرورت انعکاس فعالیت‌های مطلوب و رشد کمی و کیفی فرودگاه‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۲۰ فروردین ۹۸ ادامه دارد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به افزایش پروازها در ایام نوروز تصریح کرد: دستورالعمل‌های لازم در ۳۰ بند و دستورالعمل به واحدهای عملیاتی فرودگاه‌ها در ایام نوروز ابلاغ شده است و به معاونان عملیاتی تأکید کرده‌ایم موظف به حضور در فرودگاه در طول تعطیلات هستند.

اسفندیاری ادامه داد: همچنین شیفت‌های کاری مراقبان پرواز، کارکنان ایمنی زمینی و سایر نیروهای مرتبط تعیین شده و فلایت چک سیستم‌های کمک ناوبری رو به پایان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز