خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در گفت‌وگو با ایلنا:

امکان ایجاد محدودیت برای مسیرهای پروازی ایران وجود ندارد/ فرودگاه‌های تهران قطعی برق نداشتند

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۰۹۵

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ایجاد محدودیت‌ها در آسمان کویت برای هواپیماهای ایرانی را تکذیب کرد و گفت: موقعیت جغرافیای کشورمان به نوعی است که مزیت‌های نسبی متعددی برای ما ایجاد می‌کند و بعید می‌دانم که بتوانند این محدودیت را برای کشورمان اعمال کنند.

رحمت الله مه آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با تکذیب خبر ایجاد محدودیت‌ها در آسمان کویت برای هواپیماهای ایرانی،‌ اظهار داشت: هیچ اتفاقی در FIR  کویت و FIR ایران نیفتاده است و  نه در آسمان ایران و نه در آسمان کویت محدودیتی برای هواپیماهای دو کشور ایجاد نشده است.

وی در پاسخ به این سوال در شرایط تحریم احتمال ایجاد محدودیت برای هواپیماهای کشورمان در محدوده آسمان برخی از کشورها ‌وجود دارد،‌ گفت: این اتفاق برای کشور قطر افتاد اما از نظر چارچوب استانداردهای بین المللی نباید این محدودیت‌ها برای کشورها اعمال شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: البته موقعیت جغرافیای کشورمان به نوعی است که مزیت‌های نسبی متعددی برای ما ایجاد می‌کند و بعید می‌دانم که بتوانند این محدودیت را برای کشورمان اعمال کنند.  

 مه آبادی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا در این مدت زمان قطعی برق تهران برای فرودگاه‌ها اختلالی ایجاد کرده،‌ گفت: نیروگاه‌های پشتیبان برق فرودگاه‌ها را تامین می‌کنند و خوشبختانه در این مدت در فرودگاه‌های استان تهران با خاموشی مواجه نبودیم.

وی ادام داد: ممکن است چند ثانیه تا موتور ژنراتور در مدار قرار بگیرد وقفه‌ای ایجاد شود اما استاندارد این است که زیر 5 ثانیه موتور ژنراتور در مدار قرار بگیرد چراکه ممکن است که سیستم روشنایی باند را از دست دهیم و اگر اختلالی در سیستم لایتینگ رخ دهد بحث ایمنی به خطر می‌افتد البته سیستم لایتینگ فرودگاه به یو پی اس متصل است و قطعی برق را در این بخش نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: به هر حال خوشبختانه در این مدت که برق مناطق تهران قطع می‌شد قطعی برق در فرودگاه‌ها پیش نیامد و اختلالی در برنامه‌های پروازی ایجاد نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز