خبرگزاری کار ایران

راهکار مدرن «پیش‌کش» برای افزایش فروش در روزهای رکود اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۶۱۰

پیش‌کش یا همان کش‌بک (Cash Back)، امکانی محبوب و پرمصرف در بازاریابی مدرن جهان است و به کارخانه‌های تولیدی، واردکنندگان محصولات مختلف، ارائه‌کنندگان خدمات و صاحبان فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، این امکان را می‌دهد که پس از انجام خرید، بخشی از مبلغ خرید را به مشتری بازگردانند.

ایلنا؛ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تولیدکننده و تامین‌کننده‌ها؛ افزایش فروش محصولات مختلف است، به ویژه با توجه به شرایط اقتصادی که این روزها بر زندگی مردم حاکم شده است.

گرانی بیش از اندازه و عدم تعادل میان دخل و خرج، بسیاری از مردم را ناچار به کاهش خرید حتی در گروه کالاهای مصرفی و FMCG کرده است. اما چگونه میتوان در این وضعیت اقتصادی، میزان فروش را حفظ کرد، افزایش داد و در کنار آن مشتریان وفادار بیشتری جذب کرد؟

واقعیت این است که تخفیف، قرعه‌کشی و... بسیاری از روش‌هایی که در درازمدت برای ترغیب مشتری به خرید بیشتر به کار گرفته شده است، دیگر امروز مانند گذشته موجب وفاداری مشتری نمی‌شود و با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، مشتری از جایی خرید می‌کند که بتواند تخفیف‌های بیشتر بگیرد و جوایز بزرگ‌تری به او وعده داده شود. اما اگر مشتری در زمان خرید، بخشی از مبلغ خرید خود را  به صورت نقدی دریافت کند، تردیدی نیست که سراغ رقبای دیگر نمی‌رود. این راهکاری است که امروز در دنیا میان خریداران و فروشنده‌ها جای خود را پیدا کرده است.

به این راهکار مدرن، «کش‌بک» (Cash Back) یا بازگشت نقدی بخشی از مبلغ خرید می‌گویند  که برای نخستین بار در ایران، به نام «پیش‌کش» از سوی شرکت تجارت الکترونیک بهار و بر روی زیرساخت‌های مختلف پرداخت، از جمله دو کیف پول موبایلی «کیپو» و «سازمان من» ارائه شده است.

پیش‌کش چیست؟

پیش‌کش یا همان کش‌بک  (Cash Back)، امکانی محبوب و پرمصرف در بازاریابی مدرن جهان است و به کارخانه‌های تولیدی، واردکنندگان محصولات مختلف، ارائه‌کنندگان خدمات و صاحبان فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، این امکان را می‌دهد که پس از انجام خرید، بخشی از مبلغ خرید را به مشتری بازگردانند. از آن‌جا که این فرآیند در پیش‌کش به وسیله اسکن کد QR و در بستر تلفن همراه مشتری انجام می‌شود، مبلغ پیش‌کش در نظر گرفته شده از سوی تولیدکننده یا فروشنده، به صورت مستقیم و تضمین‌شده به مشتریان می‌رسد و آنان را به تدریج به مشتریان وفادار تبدیل می‌کند.

پیش‌کش چه مزیت‌هایی دارد؟

پیش‌کش کاملا نقدی است و مانند پول نقد در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، به همین دلیل مشتری احساس خوشایندی از خرید خود خواهد داشت. بر اساس تصمیم ارائه‌دهنده پیش‌کش، مشتری می‌تواند پیش‌کش دریافتی را در همان فروشگاه یا برای خرید دیگر محصولات همان شرکت خرج کند، یا آن را نقد کرده و به حساب بانکی خود منتقل کند.

همچنین از آنجا که پیش‌کش در بستر موبایل مشتری ارائه می‌شود، یک کانال ارتباط مستقیم بین تولیدکننده/فروشنده‌ای که آن را ارائه داده و مشتری برقرار می‌شود. این کانال بهترین فرصت برای افزایش وفاداری مشتری با اطلاع‌رسانی‌های بعدی، اعلام کمپین‌ها و جشنواره‌ها، نظرسنجی دقیق و ترغیب مشتری به خرید مجدد است و علاوه بر هوشمندتر و هدفمندتر بودن نسبت به روش‌های دیگر، هزینه‌های بازاریابی و فروش را به شدت کاهش می‌دهد.

چرا پیش‌کش برای تولیدکننده‌ها و فروشنده‌ها جذاب است؟

پیش‌کش موثرترین و کم‌دردسرترین روش افزایش فروش به شمار می‌رود؛ چرا که هدیه نقدی پیش‌کش به سیستم صندوق و فروش فروشگاه ارتباطی ندارد و بنابراین مشکلی در حسابداری ایجاد نمی‌کند.

همچنین پیش‌کش تخفیف نیست که به صورت درصدی از قیمت کالا محاسبه شود، بلکه عددی ثابت است که تولیدکننده یا فروشنده کالا آن را مشخص کرده و برای هر دو طرف (هم خودش و هم خریدار) به راحتی ملموس و قابل محاسبه است.

چرا پیش‌کش برای مشتریان و خریداران جذاب است؟

پیش‌کش دقیقا تفاوت نقد و نسیه است؛ جایزه و قرعه‌کشی نیست که شانس دریافت آن نصیب عده‌ای معدود شود، بلکه در همان لحظه خرید و با اسکن کد QR، به خریدار تعلق می‌گیرد و هیچ فاصله زمانی بین خرید و دریافت بخشی از مبلغ خرید وجود ندارد و بدون واسطه و در لحظه به خریدار می‌رسد؛ بنابراین هیچ بخشی از آن در سیستم توزیع یا خرده‌فروشی از بین نمی‌رود و به کسی جز خریدار نمی‌رسد. به همین دلیل تولیدکننده کالا، مطمئن خواهد بود که این وجه به صورت تضمینی در اختیار خریدار قرار خواهد گرفت.

چه خریدار هستید، چه فروشنده و چه تامین‌کننده کالا، می‌توانید همین حالا با دریافت اطلاعات بیشتر درباره پیش‌کش، از نحوه کارکرد این سرویس کش بک بیشتر مطلع شوید و شما هم از این امکان استفاده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز