خبرگزاری کار ایران

سازمان حمایت برای گرانی‌های اخیر لوازم خانگی مجوزی نداده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۱۴۷

معاونت نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان گفت: در جلساتی که با واحدهای تولید لوازم خانگی گذاشته شد، قرار شد بر اساس محاسبات کارشناسی اگر بحث افزایش قیمتی مطرح باشد، اتفاق بیفتد اما سازمان حمایت تاکنون مجوزی را صادر نکرده است.

به گزارش ایلنا؛ سید داوود موسوی معاونت نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان عنوان کرد: یکسری از پارامترهای موثر را در قیمت تمام شده مثل بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی قائل هستیم ولی متاسفانه در شرایط کنونی با توجه به نوسانات نرخ ارز و مشکلاتی که بعضا پیش آمده بود، بعضی از واحدهای تولیدی در زمینه لوازم خانگی علیرغم اینکه انتظار می رفت بر اساس همان اثر افزایش عوامل قیمت تمام شده اقدام کنند، نسبت به افزایش قیمت اقدام کردند.

وی در مورد نظارت بر گرانی ها گفت: مصرف کننده از سازمان حمایت و دستگاه های نظارتی انتظار دارد که اگر افزایش قیمت غیر متعارفی در بازار اتفاق می افتد، ورود کند و این سازمان نیز بر اساس اسنادی که از واحدهای تولیدی دریافت می شود و بررسی که انجام می شود گزارش خود را تهیه می کند و به مراجع ذی صلاح می دهد و اگر قرار باشد تغییر قیمتی رخ دهد، بر اساس همان فرآیند است.

وی ادامه داد: جلساتی با کل واحدها گذاشته شد و نهایتا قرار شد بر اساس محاسبات کارشناسی و گزارش هایی که ارائه می شود اگر بحث افزایش قیمتی مطرح باشد، اتفاق بیافتد و سازمان حمایت در این زمینه تاکنون مجوزی را صادر نکرده است.

معاونت نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان خاطر نشان شد: باید امسال که با شعار حمایت از کالای ایرانی است از واحدهای تولیدی به انحای مختلف حمایت شود از جمله مالیات و اصلاح شبکه های توزیع.

وی افزود: صرفا فقط بحث قیمت مطرح نیست و مشکلات متعددی برای واحدهای تولیدی وجود دارد از جمله تامین ارز، ترخیص کالا و چالش هایی که در بحث تولید است، در بررسی های ما این چالش ها احصا می‌شود و به دستگاه های ذیربط منعکس می‌شود و مورد پیگیری قرار می گیرد تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز