خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

خام‌فروشی نیروی انسانی را نابود می‌کند/ نباید با اتکای دولت پارک علم و فن‌آوری ساخت

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۴۸۴

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: موافقت‌هایی برای برای راه‌اندازی کارخانجات نوآور در سطح شهر شیراز در این سفر انجام شود.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه استخدام بزرگترین خیانت به فرزندان کشور است، افزود: این در حالی است که سقف آرزوها و پرش دانشگاه‌هایی که با دولت ساخته می‌شود، مشخص است . 

وی خاطرنشان کرد: در اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند همان روحیه سال‌های جنگ هستیم. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: فارس استانی مهم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می‌شود که از این رو نیازمند افزایش تنوع کاری است . 

ستاری افزود: چگونه می‌توان از خام فروشی فاصله گرفت و اقتصاد را به دست جوانان سپرد؟ از سوال‌هایی است که میاز به تفکر و تامل دارد بطوریکه امروز دیگر نمی‌توان ایران را با توجه به عدد جمعیت و سطح رفاه موجود با پول نفت اداره کرد. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه محیط، فرهنگ، نوآوری و خلق ثروت اقتصاد دانش‌بنیان را ایجاد می‌کندادامه داد: این در حالی است که پول در آیتم‌های بعدی قرار می‌گیرد  انسان نوآور با پول ساخته نمی‌شود.

وی افزود: در حالی‌که دفاع، آموزش و بهداشت سه بخش مهم بودجه کشور را به خود اختصاص داده‌اند اما چرا نمی‌توانیم دوباره ابن‌سینا، خوارزمی و فارابی داشته باشیم؟چون فرهنگ کارآفرینی و اکوسیستم را با پول نابود کردیم. 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه درآمد دانشگاه‌ها باید از خود مردم به دست بیاید نه دولت، ادامه داد: بخش‌خصوصی باید هزینه‌های دانشگاه را پرداخت کند که البته بخش خصوصی هم زمانی وارد می‌شود که درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری بر دانشگاه از پول دلار و سکه و ماشین و خانه بیشتر باشد. این مهم امروز در استارتاپ‌ها مشخص است . 

وی بیان کرد: وجود تعداد زیادی جوان در اتاق بازرگانی نشان از پویایی اقتصاد و پوست کندن جدید در اقتصاد است . 

ستاری با بیان اینکه شهرها در آینده بسترهای آموزش‌های جدید و استارتاپی می شوند گفت:  کارخانجات نوآور جایی است که استارتاپ‌ها را تولید و به محیط منتقل کند . 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: سیستم‌های موجود در پارک‌های علم و فناوری قدیمی است و دیگر نباید با اتکای دولت پارک ساخت . 

وی بیان کرد: اگر بخش خصوصی به این نکته برسد که با سرمایه گذاری بر مغز انسان درآمد بیشتری دارد در این صورت شاهد تحولات بزرگ خواهیم بود . 

معاون رئیس‌جمهور در پایان گفت: در برخی معیارهای نیروی انسانی رتبه دوم و سوم دنیا را داریم، این در حالی است که بزرگترین استارتاپ‌های آی‌تی و بیوتیک منطقه در اختیار ایران است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز