خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تدبیر شهرداری برای کاهش معاونت‌ها و شرکت‌های تابعه تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۰۹۷

رییس شورای اداری شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر برای کاهش معاونت‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران طرحی نوشته شده است، گفت: سعی‌مان این است که تا پایان سال در این زمینه مصوبه داشته باشیم و بعد وارد مرحله اجرایی شویم.

سکینه اشرفی (رییس شورای اداری شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره کاهش ۱۰ درصدی واحدهای سازمانی شهرداری که در بودجه ۹۷ شهرداری آمده است، اظهار کرد: آقای شهردار من را به عنوان رئیس شورای اداری شهر تهران منصوب کرده‌اند و غیر از آن دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران هم معمولا اینگونه برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران ادامه داد: اکنون در خصوص بحث کاهش ۱۰ درصدی واحدهای سازمانی که در بودجه ۹۷ مصوب شده بود، بخش زیادی از کار انجام شده و باید به مرحله تصمیم‌گیری برسیم. البته موضوع فقط مربوط به زمانی که من آمدم نیست و از همان ابتدای سال در این زمینه فعالیت‌هایی انجام شده است.

وی تاکید کرد: کار تغییر تشکیلات یک روزه و یک ساله نیست و خیلی از مسائل در چنین فرآیندی باید مورد توجه قرار گیرد. برای این کار باید ارزیابی و آسیب‌شناسی صورت بگیرد. بخشی از این کارها انجام شده و اکنون به طرحی رسیده‌ایم که بتوانیم این تبصره را به مورد اجرا بگذاریم.

اشرفی اضافه کرد: برای اجرای کار لازم است طرحی که به آن رسیده‌ایم، در کمیته‌های کارشناسی شورای اداری شهر تهران مطرح و پخته شود و در شورای اداری به تصویب برسد. شورای اداری مرجع کاهش، افزایش و تغییر ساختارها است.

رئیس شورای اداری شهر تهران با بیان اینکه بحث تغییر ساختارها با نظارت سازمان امور اداری و استخدامی انجام می‌شود، گفت: اکنون رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نماینده تام‌الاختیار خود را به شورای اداری شهرداری معرفی کرده است و جلسه بعدی را با حضور این نماینده برگزار می‌کنیم. در این جلسه تغییر ساختار و کاهش واحدها، سازمان‌ها و شرکت‌ها را بررسی می‌کنیم و این امکان وجود دارد که خروجی این جلسه مصوبه‌ای مبنی بر کاهش واحدهای سازمانی باشد.

اشرفی تاکید کرد: از آنجا که هنوز در مرحله بررسی هستیم، بهتر است جزئیات طرح را اعلام نکنیم.

اشرفی در پاسخ به این سوال که آیا برای کاهش شرکت‌های تابعه هم تصمیمی گرفته شده یا خیر، گفت: وقتی قرار است معاونتی در معاونت دیگر ادغام شود، حتما سازما‌ن‌ها و شرکت‌های این دو معاونت هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند. سعی ما بر این است که تا پایان سال این طرح مصوب شود تا بعد مراحل اجرایی خود را طی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز