خبرگزاری کار ایران

شهردار تربت جام :

پذیرش واگذاری پارک جنگلی به شهرداری یک نوع خودزنی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۸۱۳

شهردار تربت جام در جلسه بررسی واگذاری پارک جنگلی این شهرستان گفت : قبول واگذاری پارک جنگلی تربت جام یک نوع خودزنی است اما از نظر مطالبه مردمی تکلیفی داریم.

به گزارش ایلنا از تربت جام، سید علی حسینی در جلسه ای که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و کارشناسان شهرداری و اعضای کمپین حامیان پارک جنگلی، در محل شورای اسلامی شهر تربت جام برگزار شد از ارائه لایحه دو فوریتی تحویل پارک جنگلی به شورای اسلامی شهر خبر داد.

شهردار تربت جام در این جلسه گفت : چهل روز بعد از شروع به کارم در شهرداری به مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی نامه زدیم و برای خشک شدن درختان اعلام خطر کردیم و برای تحویل این پارک به شهرداری اعلام آمادگی کردیم.

وی افزود : پارک جنگلی تربت جام حدود دو میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد و همه کارشناسان اذعان دارند قبول واگذاری این پارک یک نوع خودزنی است اما از نظر مطالبه مردمی یک تکلیف داریم و در صورت قبول این واگذاری نیاز به حمایت و صبوری مردم داریم.

وی گفت : مستاجر قبلی هنوز ادعای مالکیت و هزینه کرد دارد که این یک موضوع مهمی هست.

همچنین بیژن شیخ مسئول فضای سبز شهرداری تربت جام در این جلسه گفت :چاه آب پارک جنگلی نیاز به کف شکنی دارد که حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و با آب موجود در این پارک فقط میتوان چهار هکتار از پنجاه هکتار پارک جنگلی را آبیاری نمود .

وی افزود : هیچ تضمینی بعد از کف شکنی برای آب دار بودن این چاه وجود ندارد و برای آبیاری این پارک به چاه دیگری نیز نیاز هست  و از چاههای آب شهرداری نمی توان آبیاری پارک جنگلی را انجام داد.

شیخ گفت: ۳۰ درصد درختان این پارک بطور کامل خشک شده اند و تامین و نگهداری آن ماهیانه ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد.

عبدالقادر سرفرازی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تربت جام نیز گفت : در صورت تعیین و تکلیف هزینه های کف شکنی و تامین و نگهداری  پارک و بحث آبیاری آن و همچنین تعیین و تکلیف مستاجر قبلی آن موافق به واگذاری این پارک به شهرداری هستیم.

همچنین مصطفی دامن پاک رئیس شورای اسلامی شهر تربت جام در این جلسه گفت : با توجه به نظرات کارشناسان و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تربت جام برای واگذاری پارک جنگلی به شهرداری تربت جام با اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی مجددا مذاکره و مکاتبه خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز