خبرگزاری کار ایران

عضو کمسیون فرهنگی و گردشگری شورای استان مازندران:

انتقال آب دریای خزر به کویر شوخی خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۸۰۴

عضو کمسیون فرهنگی و گردشگری شورای استان گفت: انتقال آب دریای خزر به کویر یک شوخی خطرناک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سیدعلی آقامیری صبح امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به بحران آب و انتقال آب دریای خزر به سمنان را از جمله دغدغه مهم مردم شمال کشور برشمرد اظهار کرد: مازندران بخشی از شمال کشور بوده که دارای مواهب خدادادی است و به دلیل برخی طرح‌ها، محیط زیست و جنگل‌های آن درحال تخریب است.

وی با بیان اینکه انتقال آب دریای خزر به کویر یک شوخی خطرناک است، افزود: تمامی مباحثی که درباره انتقال آب دریای خزر عنوان شده است و نباید از نجابت مردم مازندران سوء استفاده کرد.

رئیس هیئت رئیسه شورای عالی مازندران گفت: شالیزار، مرکبات و برنج در سمنان کشت نمی‌شود و این استان مستعد کشاورزی در این بخش نیست بنابراین  نباید با این طرح غیر کارشناسی مردم مازندران را به چالش کشاند.

 وی افزود: دلیلی ندارد که برای انتقال آب به کویر درخت های مسیر را از بین ببریم و چالش زیست محیطی به وجود آوریم.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه جنگل تخریب و دریا به انباشت از زباله شده است،خاطرنشان کرد: در شرایطی که با حجم مسافران بهمازندران مواجه هستیم به جای اینکه مشکلات را حل کنند طرح هایی را اجرا می کنند موجب تخریب بیشتر طبیعت مازندران شود.

آقامیری به لایحه بودجه 98 اشاره کرد و گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام از اولویت برنامه های 98 است .

وی ادامه داد: نهضت آسفالت حدود دو سال است که از سوی شهرداری کمرنگ شده است اکنون که این نهضت برای مرکز استان احصاء شد در بودجه 98 این امر را لحاظ کردیم .

آقامیری درباره افزایش نیروهای انسانی در بدنه شهرداری گفت: تلاش می شود در سال 98 از بکارگیری نیروی انسانی در این نهاد خدماتی جلوگیری شود و اگر ضرورت برای پذیرش باشد می بایست بر اساس کارشناسی و از مبادی قانونی باشد.

وی به فعالیت شورای عالی استان ها اشاره کرد و گفت: شورای عالی استان‌ها 75عضو در کشور و 8 کمیسیون دار که کارش وضع قوانین محلی و ملی و نظارت بر عملکرد شوراها صورت می‌گیرد .

آقامیری تصریح کرد: وضع قوانین در شوراهای عالی استان‌ها به صورت لایحه و طرح در قالب پیشنهاد از سوی دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های خصوصی و عمومی به دبیرخانه شورا ارائه می‌شود.

وی افزود : تاکنون 25طرح تصویب شد و ابلاغ آن از سوی شورای عالی استان‌ها صورت گرفت و 35 طرح نیز در حال بررسی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز