خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد:

می‌توان اصلاح ساختاری را در مدل بیانیه گام دوم ارائه کرد/ بعد از صدور بیانیه، هیچ تحرکی از ۳ قوه ندیدم

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۲۳

یک نماینده مجلس گفت: بیانیه گام دوم مانیفست جمهوری اسلامی برای حرکت آینده است البته باید از سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه گله کرد که چرا بعد از بیانیه گام آنطور که باید و شاید در جهت اجرایی شدنش اهتمام نورزیدند

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره ساز و کار پیش روی قوای مقننه، مجریه و قضائیه در خصوص بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری که در سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی بیان کردند، گفت: یکی از موضوعات مهمی که اخیرا از سوی مقام معظم رهبری اعلام و ابلاغ شد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. معتقدم بیانیه گام دوم بسیار مهم و موثر است؛ زیرا راهبرد و حرکت‌های جمهوری اسلامی و چهل سال دوم انقلاب ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: می‌توان گفت بیانیه گام دوم مانیفست جمهوری اسلامی برای حرکت آینده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محورهای بیانیه گام دوم، عنوان کرد: تیترهای اصلی این بیانیه حرکت‌های نظام را تعریف کرده است رهبری از تکیه به جوانان و عدالت محوری صحبت کرده‌اند که اهمیت بسیاری دارد لذا لازم است هر سه قوه در جهت اجرایی شدن آن تلاش کنند و به آن بپردازند.

وی ادامه داد: باید از سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه گله کرد که چرا بعد از بیانیه گام آنطور که باید و شاید در جهت اجرایی شدنش اهتمام نورزیدند؛ معتقدم باید جلسات و همایش‌هایی برگزار و از کارشناسان دعوت می‌کردند تا مدل‌سازی لازم را انجام دهند ولی هیچ کدام کاری نکردند.

نقوی حسینی تاکید کرد: از خود مجلس شروع می‌کنم ما هیچ تحرکی از قوای مقننه ندیدم، مجلس باید زیرساخت‌های قانون‌گذاری را مهیا و قوانینی را که در اجرایی شدن گام دوم تصویب می‌کند، عملیاتی کند.

وی تاکید کرد: باید بررسی کنیم چه قوانینی باید تصویب و چه نظارتی باید بر آن‌ها داشته باشیم. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت چه کمکی به اجرایی شدن بیانیه گام دوم می‌تواند داشته باشد، عنوان کرد: دولت ابتدا باید مدل‌سازی لازم را بر اساس کار فکری انجام دهد که بسیار بسیار مهم است؛ کارشناسان و مجریان باید مدلی ارائه دهند که مطابق اهداف تعیین شده باشد و مسیر را مشخص کنند.

نقوی حسینی درباره اینکه آیا این بیانیه را می‌توانیم به نوعی اصلاح ساختار هم قلمداد کنیم، گفت: بله، می‌توان اصلاح ساختاری که حضرت آقا فرمودند را در همین مدل ارائه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز