خبرگزاری کار ایران

هاشمی‌نژاد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تندروها وحدت جامعه را نشانه گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۴۱۴

کشور ما دارای چهره‌ها و شخصیت‌های شناخته شده بین‌المللی مانند آیت‌الله هاشمی است و ماباید بتوانیم از ظرفیت این قبیل شخصیت‌ها برای حل و فصل اختلافات خودمان با دیگر کشورهای اسلامی استفاده کنیم.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز برخی از افراد تندرو وحدت جامعه را برخلاف نظر رهبر انقلاب نشانه گرفته و لطمات زیادی را به مردم و منافع کشور تحمیل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سیداحمد هاشمی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: طی سال‌های بعد از انقلاب ما دستاوردهای محسوسی به ویژه در شعارها و مطالبات سال ۵۷ یعنی «استقلال، آزادی و جمهوری‌اسلامی» داشتیم.

وی ادامه داد: شعار استقلال به عنوان یکی از شعارها و مطالبات اصلی مردم در سال ۵۷، نقطه اوج انقلاب بود. امروز می‌توانیم به جرات بگوییم در زمینه استقلال، خودباوری ملی، توسعه علمی و دانشگاهی به سطح خوبی دست یافته‌ایم.

این مبارز سیاسی قبل از انقلاب تاکید کرد: در مقوله استقلال ما نسبت به گذشته دستاوردهای بسیاری داشته‌ایم، نباید فراموش کرد که در رژیم پهلوی حتی مسال مربوط به امور داخلی ایران به طور کامل در اختیار آمریکا قرار داشت و شاه در بسیاری از موضوعات هیچ اراده‌ای از خود نداشت.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی، ایران به عنوان یک کشور مستقل روی پای خود ایستاد به گونه‌ای که می‌توانیم بگوییم امروز در بحثاستقلال و خودکفایی از کشورهای مطرح در منطقه هستیم. امروز ما درحوزه‌های علوم دانش بنیان و به ویژه صنعت دفاعی جزء معدود کشورهای دنیا هستیم که حرفی برای گفتن داریم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در بعد سازندگی نیز طی سال‌های اخیر دستاوردهای بسیار خوبی کسب کرده‌ایم. این موضوع در همه دولت‌های پس از انقلاب قابل مشاهده است، حتی دولت قبل نیز در این حوزه کارهای را انجام داد؛ هرچند با توجه به میزان بالای درآمدهای نفتی در دوره گذشته انتظارها بیشتر بود.

وی یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی تفرقه‌های زیادی بین جوامع اسلامی وجود داشت که انقلاب اسلامی باعثشد این جوامع به خودباوری در راستای اتحاد با یکدیگر برسند.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران موج اسلام‌خواهی را در سراسر جهان ایجاد کرد، گفت: با وجود همه تحریم‌هایی که از اوایل انقلاب تا به امروز به جمهوری اسلامی تحمیل شده است، ما توانسته‌ایم پیشرفت‌های زیادی در همه زمینه‌های مختلف از جمله علم و فناوری داشته باشیم، می‌توان گفت به نوعی همه این پیشرفت‌ها شبیه معجزه است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص تحقق آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی گفت: تا حدور زیادی شعارهای اولیه انقلاب اسلامی به مرحله تحقق رسیده است ولی به هرحال قسمتی‌های از آنها نیز محقق نشده و هنوز تا رسیدن به آرمان‌های اصلی امام راحل فاصله داریم. اما تجربه ثابت کرده است که با اتحاد و انسجام می‌توانیم در مسیر رسیدن به اهداف و آرمان‌ها گام‌های بسیارخوبی برداریم.

وی درباره چالش‌های گوناگونی که در دهه چهارم انقلاب اسلامی آرمان‌های اساسی آن را تهدید می‌کند، اظهار کرد: یکی از این تهدید‌ها به حوزه فرهنگی و بویژه به سطح جوانان و نوجوانان مربوط است که می‌توان گفت خطرات زیادی این حوزه را مورد هدف قرار داده است. ما باید بتوانیم تهدید‌هایی که امروز در حوزه فرهنگی از جمله آسیب‌های مربوط به استفاده از ماهواره وجود دارد را به فرصت تبدیل کنیم و با دوری از مخاطرات، از بخش‌های درست این فناوری‌ها بهره برداری کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: علاوه بر این در موضوع انسجام و وحدت که امروز مسئله تعیین کننده‌ای برای نظام ما محسوب می‌شود، گاهی در وضعیت نگران کننده‌ای قرار می‌گیرم، به گونه‌ای که می‌توان گفت امروز بسیاری از افراد با رفتار، گفتار و موضع‌گیری‌های خود این وحدت را تهدید می‌کنند.

وی گفت: امام و رهبری همیشه بر موضوع وحدت تاکید داشتند، بنابراین یکی از تهدیدهای که امروز می‌تواند آرمان و اهدف انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار دهد، عدم انسجام و ایجاد تفرفه در کشور است که توسط گروه‌ها و افراد تندور به آن پرداخته می‌شود.

هاشمی‌نژاد اضافه کرد: افراطیون با تندروی‌های خود علاوه بر هدف قرار دادن مساله وحدت و انسجام ملی تا به امروز هزینه‌های زیادی را به کشور و مردم تحمیل کرده‌اند، برای مثال وقتی فردی در جایگاه رسمی موضع گیری کرده و نسبت به فوت یکی از سران عرب تبریک و تهنیت می‌گوید، آیا متوجه است این موضع چقدر می‌تواند در عرصه سیاست خارجی تاثیرگذار باشد. اگر این موضع‌گیری توسط همین کشور‌ها و مقام رسمی آن‌ها نسبت به درگذشت بزرگان انقلاب و نظام ما صورت بگیرد قطعا ما هم واکنش‌هایی نشان خواهیم داد.

وی گفت: متاسفانه امروز برخی از افراد وحدت امت اسلامی را برخلاف نظر رهبر انقلاب نشانه گرفته‌اند و لطمات زیادی به مردم و منافع کشور تحمیل می‌کنند.

هاشمی‌نژاد با اشاره به گروهای افراطی در منطقه اظهار داشت: گروه‌های افراطی یکی دیگر از چالش‌هایی هستند که همه امت اسلام را تهدید می‌کند. ما باید بتوانیم با همراهی و همدلی با کشورهای منطقه و با ایجاد وحدت این مسائل را حل کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز کشور ما دارای چهره‌ها و شخصیت‌های شناخته شده بین‌المللی مانند آیت‌الله هاشمی است و ماباید بتوانم از ظرفیت این قبیل شخصیت‌ها برای حل و فصل اختلافات خودمان با دیگر کشورهای اسلامی استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز