خبرگزاری کار ایران

180 هزار تن سیب محصور در سردخانه های آذربایجان غربی/کشاورزان متضرر اصلی تصمیمات مسئولان

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۳۴۵

در پی اعلام خبری مبنی بر ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال مسئولان مربوطه آذربایجان غربی از دریافت نکردن ابلاغیه کتبی این موضوع خبردادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در چند روز گذشتته خبری مبنی بر ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال تا پس از عید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که با توجه به اینکه طی روزهای گذشته مسئولان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران خبر از وجود بیش از 170 هزار تن سیب در سردخانه های استان دادند.

وزارت جهادکشاورزی بخشنامه‌ای ‌صادر نکرد

احمد دهقان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره ابلاغ بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت صادرات سیب اظهارداشت: تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای از سوی وزارت جهادکشاورزی مبنی بر ممنوعیت صاردات سیب دریافت نکرده‌ایم.

وی، افزود: تا زمانی که به صورت رسمی و کتبی خبر ممنوعیت صادرات سیب را دریافت نکنیم نمی‌توانیم در این باره اقداماتی انجام دهیم.

وی، در خصوص اینکه صادرکنندگان اقدام به صادرات کنند یا خیر؟ عنوان کرد: صادرکنندگان پیگیری‌های لازم خود را از طریق گمرکات پیگیری کرده و سپس اقدام به صادرات کنند.

محمد جلالی لک نیز در این‌باره عنوان کرد: تاکنون هیچ گونه ابلاغیه‌ای مبنی بر ممنوعیت صادرات سیب از گمرکات را دریافت نکرده‌ایم.

رئیس گروه نظارتی و جانشین ناظر گمرکات آذربایجان غربی، صادرکنندگان همچنان به صادرات خود ادامه می دهند تا زمانی که این ابلاغیه کتبا اعلام شود.

حسین محمد جانی نیز به خبرنگار ایلنا گفت: تاکنون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ابلاغیه‌ای مبنی بر ممنوعیت صادرات سیب تا پس از عید دریافت نشده و در راستای این تصمیم ستاد تنظیم بازار و وزارت پیگیر اجرایی نشدن این مسئله هستیم چرا که طبق اعلام اتحادیه سردخانه داران امروز قریب به 180 هزار تن سیب در سردخانه‌های استان موجود است.

وی، افزود: اجرای ممنوعیت صادرات به ضرر اقتصاد سیب استان و کشاورزان است و مردم برای فروش مابقی سیب‌های خود دچار مشکل می‌شوند علاوه بر این خواستار تامین کمبود میوه شب عید استان‌های دیگر نیز شده‌ایم.

صادرات 28 میلیون دلاری سیب

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: در 10 ماه نخست سال جاری 45 هزار تن سیب به ارزش 28 میلیون دلار صادر شده است.
 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز