خبرگزاری کار ایران

ستاری:

پژوهشکده‌ها با پول دولت چه کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۸۶۴

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پژوهشکده‌ها باید پاسخگو باشند که با پولی که از دولت دریافت کرده اند چه چیزی تحویل مردم داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم توانمندسازی صنعت داروسازی کشور که در هتل المپیک برگزار شد، گفت: مفاهیم آموزش و پژوهش باید در کشور ما تغییر کند، پژوهشکده‌ها باید پاسخگو باشند که با پولی که از دولت دریافت کرده اند چه چیزی تحویل مردم داده اند.

وی  در ادامه گفت: امروزه بیش از ۴۰ درصد از شرکت ها در حوزه سلامت هستند. اگر می‌خواهیم محصولی را به مردم بدهیم باید از طریق پژوهشکده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان  باشد که تاکنون ۱۸ طرح تولید دارو ارائه شده است.

ستاری گفت: جوانان در شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تولید و خلق ثروت کنند اما پژوهشکده‌های دولتی نمی‌توانند این کار را انجام دهند.، با پول دولت و دانشگاهی که تمام پولش را از دولت دریافت میشود نمی‌توانیم محصول مناسب نیاز جامعه را تولید کنیم.

وی در ادامه گفت:  در حال حاضر سلول‌های بنیادی و تجاری سازی آنها در حال انجام است و تاکنون ۱۰۰ شرکت توسعه پیدا کرده و سه محصول دیگر تاییدیه کسب کرده و به بازار معرفی شده‌ است. همچنین باید به غذا و حذف کودها و سم‌ها توجه بیشتری شود که این برنامه‌های ما نیز محسوب می شود.

ستاری گفت: اولین آزمایشگاه‌های سلامت غذا در دولت قبل راه‌اندازی شد ما باید آن را توسعه دهیم. همچنین دیجیتال سلامت موضوع جدی دیگری است که اولین شتابدهنده های آن ایجاد شده است و اگر می‌خواهیم در زمینه خدمات به مردم پیشرفت کنیم باید به توسعه آن بپردازیم.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: فرهنگ‌ واردات باید به تولید تغییر کند، این فرهنگ به دلیل اقتصاد نفتی است.دانشگاهی که با پول دولت اداره شود سقف آرزوهایش مشخص است، باید در قالب یک برنامه ریزی با این فرهنگ غلط مبارزه کنیم و از مدیران با این تفکرحمایت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز