خبرگزاری کار ایران

زکی پور یا شجاعیان؛ ابهام در انتخاب وینفرد شفر

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۰۸۷

بازی با فولاد می‌تواند نقطه اتصال استقلال به صدر جدول باشد و فاصله این تیم را با ‌4 تیم اول جدول، به حداقل برساند.

به گزارش ایلنا، در هفته‌ای که استقلال مقابل فولاد خوزستان قرار می‌گیرد، تراکتورسازی و سپاهان هم در تبریز رخ در رخ هم قرار می‌گیرند که بهترین نتیجه برای استقلال در این میدان تساوی آن دو تیم مدعی است. سپاهان در صورت تساوی مقابل تراکتور 39 امتیازی می‌شود و تراکتورسازی 35 امتیازی. البته برد تراکتورسازی مقابل سپاهان هم از جهاتی می‌تواند برای استقلال خبر خوشی باشد اما مساله این است که اگر  تراکتور، سپاهان را هم ببرد، بیش از همیشه مدعی خواهد شد. نباید فراموش کنیم همین نتیجه باید برای تیم‌هایی همچون پرسپولیس و پدیده هم در تقابل با صنعت نفت آبادان و پیکان تکرار شود تا استقلال در صورت برتری مقابل فولاد خوزستان به فاصله یک امتیازی با تیم‌های مدعی‌تر از خود برسد.

نتیجه بازی با فولاد خوزستان اما ممکن است تحت‌الشعاع غیبت بازیکنی قرار بگیرد که نقشی کلیدی در اجرای عملیات دفاعی استقلال در خط میانی و خط دفاع دارد. روزبه چشمی با کارت زردی که در بازی با ذوب‌آهن گرفت، ‌4 اخطاره شد و طبق قوانین یک جلسه از همراهی تیمش محروم خواهد بود. غیبت چشمی در حالی که علی کریمی هم شرایط حضور در ترکیب استقلال را ندارد و نمی‌تواند تیمش را همراهی کند، برای شفر دشواری‌هایی به همراه خواهد داشت و او را با معمای انتخاب جانشین چشمی مواجه خواهد کرد. سرمربی استقلال در بازی‌های اخیر چشمی را در خط میانی به بازی گرفته که عملکرد چشمی مطلوب بوده. شفر در واقع با انتقال چشمی از خط دفاع به خط میانی به یک هارمونی مطلوب در این خطوط دست یافت و هم به ترکیبی ایده‌آل در بخش دفاعی رسید و هم در خط میانی. از این منظر است که فقدان این بازیکن در بازی با فولاد افکار سرمربی استقلال را عمیقا درگیر خواهد کرد.

برای شفر چند راه وجود دارد تا جای روزبه چشمی را پر کند. نخستین راه انتقال امید نورافکن از دفاع چپ به پست هافبک دفاعی است. چنانچه شفر نورافکن را جانشین چشمی کند باید از میلاد زکی‌پور در پست دفاع چپ بهره بگیرد. زکی‌پور در بازی‌هایی که برای استقلال به میدان رفته عملکرد مطلوبی داشته است. این بازیکن اما در هفته‌های اخیر به دلیل جا افتادن نورافکن در پست دفاع چپ، نتوانست در ترکیب اصلی استقلال بازی کند تا هارمونی مناسبی که شفر در بخش دفاعی به دست آورده بود، از بین نرود.

راه دیگر برای پوشش جای خالی چشمی استفاده از داریوش شجاعیان است. بازیکنی که در‌2 بازی اخیر در ترکیب اصلی استقلال قرار نگرفت و بعد از نمایش ضعیف مقابل تراکتورسازی جایگاهش را از دست داد. شجاعیان می‌تواند تا حدودی در اجرای عملیات دفاعی هم به استقلال کمک کند اما این بازیکن اساسا ظرفیت بازی دفاعی را ندارد و به دلیل مصدمیتی که ماه‌ها با آن مواجه بوده نیز بعید است تن به درگیری‌های سخت بازی با تیمی دهد که در خانه‌اش سرعت قابل توجهی دارد و همین 3 هفته پیش نیز پرسپولیس را در غدیر مغلوب کرده است.

 

اصل مربیگری چه می‌گوید؟

برای شفر احتمالا بهترین راهکار انتقال نورافکن به پست هافبک دفاعی است اما میان مربیان یک اصل وجود دارد که یک خط را به خاطر خط دیگر تخریب نکنند. یعنی وقتی استقلال با ترکیب منتظری، دانشگر، وریا و نورافکن عملکرد مطلوبی داشته دلیلی ندارد که ترکیب هماهنگ این بازیکنان به هم ریخته شود تا جای بازیکنی در پست دیگر  پر شود.

شفر اما سوابق زیادی در ایجاد تغییرات دارد و بارها دیده‌ایم که او این اصل رایج میان مربیان را نادیده گرفته و ترکیب تیمش را با تغییرات چشمگیری مواجه کرده است. اگر شفر روی همان محور همیشگی گام بردارد بازی کردن نورافکن در پست هافبک دفاعی قطعی خواهد بود اما در عین حال راه‌های دیگری هم پیش روی سرمربی استقلال هست تا پاسخ مهم‌ترین پرسش بازی با فولاد را بیابد و بهترین ترکیب ممکن را برای استقلال برگزیند. سرمربی استقلال می‌تواند جا‌به‌جایی‌های دیگری هم در ترکیب تیمش داشته باشد. رضا آذری دیگر گزینه‌ای است که قابلیت بازی در پست هافبک میانی را دارد. آذری با اینکه به‌عنوان یک بازیکن بازیساز و فانتزی شناخته می‌شود اما ظرفیت‌های بازی در پست هافبک دفاعی در کنار فرشید باقری را هم دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز